The Cure on eräänlainen yhteisöconfig, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä itse yhteisön kanssa. Curen suunnittelijat ja toteuttajat ovat lähinnä itse valinneet itsensä tähän hommaan, eikä "porukassa" ole yhtään peliyhteisöjen edustajia.
Tarkoitus pyhittää keinot?
Curen tarkoitus on yhtenäistää CoD4-skenen peleissä käyttämät conffit ja samalla saada ko. serverconfig käyttöön kaikissa turnauksissa. Mielestäni päätarkoitus on kuitenkin saada cod4 tuntumaan enemmän vanhoilta CoD1 ja CoD2 -peleiltä karsimalla lähes kaikki uudet jutut pois pelistä.
Monet ovat itkeneet Call of Duty 2:n yksipuolisuudesta, siitä että siinä ei ollut mitään uutta. Samat henkilöt ovat nyt viemässä CoD4:sta samaan suuntaan, poistamalla yllätystekijät kuten perkit. Tuleekin olemaan vaikeaa opetella täsmänadet paikkaan x kun vastustajan pelaajalla voi olla perkkinä "extreme conditioning", tai on helppo piiloutua tietyn seinän taakse kun tietää ettei siitä voi porata läpi. Mielestäni tälläiset muutokset tekevät pelistä liian staattisen, juuri sellaisen, mitä on yritetty poistaa cod4:stä. Perkit tuovat yllätyksellisyyttä peliin ja vaativat tiimejä mukautumaan jokaiseen rundiin / puoliskoon / mappiin enemmän. Pelin täydellinen hallinta vaatii myös enemmän treeniä kuin spottinadejen ja camppipaikkojen opettelua.
Kovasti tuntuu siltä, että eräät yksilöt (ja heidän edustamat joukkueensa), eivät halua nähdä vaivaa uuden opetteluun vaan ovat tyytyväisiä siihen, että ovat pelanneet huipulla edellisissä versioissa ja että siellä pitää pysyä yhä, keinoja kaihtamatta.
Uudet pelaajat
Call of Duty -skene saisi olla tyytyväinen; olemme saaneet paljon uusia pelaajia Counter-Strikestä, QuakeWarsista, Battlefieldistä ja niin edelleen. Uudet pelaajat pelaavat peliä, koska Call of Duty 4 ei ole samanlainen kuin osat 1/2. Kun muutamme pelin samanlaiseksi, pääsemme eroon uusista pelaajistakin. Tuleekohan tämä edes mieleen tälle "eliittijoukolle", joka koittaa muuttaa peliään haluamakseen. En väitä, että kaikki porukassa olisivat tälläisiä, mutta luulen että useimmilla on todellisuudentaju kadonnut asioista.
Tulevaisuus
En millään usko, että tämä cure menee tälläisenään läpi, se sisältää hyviä asioita, mutta paljon huonojakin. Curen vaikutukset, läpi mennessään, ovat niin suuret, että se voi tuhota skenen tai jakaa sen kahteen. Curen tiimin ajatuksissa ole ollut järjestää mitään äänestyksiä omianisuuksista joita halutaan nähdä peleissä tai joita pitäisi rajoittaa. Mielestäni jo tämä asia yksin riittää tuhoamaan Curen tulevaisuuden.
Suomea ryhmässä edustaa Antti 'Sec' Sinisalo, joka on viimepäivinä tehnyt oman ehdotuksensa peleissä käytettäväksi conffiksi. Tämä config tehtäisiin skeneä kuuntelemalla, eikä vain muutaman tyypin päähänpistojen mukaan. Kirjoitin tämän myllyn jokuaika sitten, jolloin Curesta oli paljon juttua. Luettuani Secin ajaman ehdotuksen läpi, en epäile hetkeäkään, etteikö Cure olisi kuollut ja kuopattu. Tätä kirjoittaessa, secin ehdotus ei ole vielä virallinen, joten liitän linkin sivustolle myöhemmin.
edit: lisätty linkki Secin vastavetoon.
Lisätietoa Curesta:
http://www.gotfrag.com/cod/story/40131/
#cure-cod4 @ quakenet.org
Lisätietoa MCE:stä:
http://mce.callofduty.se/
Tarkoitus pyhittää keinot?
Curen tarkoitus on yhtenäistää CoD4-skenen peleissä käyttämät conffit ja samalla saada ko. serverconfig käyttöön kaikissa turnauksissa. Mielestäni päätarkoitus on kuitenkin saada cod4 tuntumaan enemmän vanhoilta CoD1 ja CoD2 -peleiltä karsimalla lähes kaikki uudet jutut pois pelistä.
Monet ovat itkeneet Call of Duty 2:n yksipuolisuudesta, siitä että siinä ei ollut mitään uutta. Samat henkilöt ovat nyt viemässä CoD4:sta samaan suuntaan, poistamalla yllätystekijät kuten perkit. Tuleekin olemaan vaikeaa opetella täsmänadet paikkaan x kun vastustajan pelaajalla voi olla perkkinä "extreme conditioning", tai on helppo piiloutua tietyn seinän taakse kun tietää ettei siitä voi porata läpi. Mielestäni tälläiset muutokset tekevät pelistä liian staattisen, juuri sellaisen, mitä on yritetty poistaa cod4:stä. Perkit tuovat yllätyksellisyyttä peliin ja vaativat tiimejä mukautumaan jokaiseen rundiin / puoliskoon / mappiin enemmän. Pelin täydellinen hallinta vaatii myös enemmän treeniä kuin spottinadejen ja camppipaikkojen opettelua.
Kovasti tuntuu siltä, että eräät yksilöt (ja heidän edustamat joukkueensa), eivät halua nähdä vaivaa uuden opetteluun vaan ovat tyytyväisiä siihen, että ovat pelanneet huipulla edellisissä versioissa ja että siellä pitää pysyä yhä, keinoja kaihtamatta.
Uudet pelaajat
Call of Duty -skene saisi olla tyytyväinen; olemme saaneet paljon uusia pelaajia Counter-Strikestä, QuakeWarsista, Battlefieldistä ja niin edelleen. Uudet pelaajat pelaavat peliä, koska Call of Duty 4 ei ole samanlainen kuin osat 1/2. Kun muutamme pelin samanlaiseksi, pääsemme eroon uusista pelaajistakin. Tuleekohan tämä edes mieleen tälle "eliittijoukolle", joka koittaa muuttaa peliään haluamakseen. En väitä, että kaikki porukassa olisivat tälläisiä, mutta luulen että useimmilla on todellisuudentaju kadonnut asioista.
Tulevaisuus
En millään usko, että tämä cure menee tälläisenään läpi, se sisältää hyviä asioita, mutta paljon huonojakin. Curen vaikutukset, läpi mennessään, ovat niin suuret, että se voi tuhota skenen tai jakaa sen kahteen. Curen tiimin ajatuksissa ole ollut järjestää mitään äänestyksiä omianisuuksista joita halutaan nähdä peleissä tai joita pitäisi rajoittaa. Mielestäni jo tämä asia yksin riittää tuhoamaan Curen tulevaisuuden.
Suomea ryhmässä edustaa Antti 'Sec' Sinisalo, joka on viimepäivinä tehnyt oman ehdotuksensa peleissä käytettäväksi conffiksi. Tämä config tehtäisiin skeneä kuuntelemalla, eikä vain muutaman tyypin päähänpistojen mukaan. Kirjoitin tämän myllyn jokuaika sitten, jolloin Curesta oli paljon juttua. Luettuani Secin ajaman ehdotuksen läpi, en epäile hetkeäkään, etteikö Cure olisi kuollut ja kuopattu. Tätä kirjoittaessa, secin ehdotus ei ole vielä virallinen, joten liitän linkin sivustolle myöhemmin.
edit: lisätty linkki Secin vastavetoon.
Lisätietoa Curesta:
http://www.gotfrag.com/cod/story/40131/
#cure-cod4 @ quakenet.org
Lisätietoa MCE:stä:
http://mce.callofduty.se/
MAINOS
MAINOS
<<12>>
18.11.2007 16:32
#1
18.11.2007 16:33
#2
Team: SF
18.11.2007 16:35
#3
18.11.2007 16:53
#4
Mickille uus skootteri ni sen huomio keskittyy siihe ja sit vaa uudet "anti-cure" säännöt tulille. Kaikki voittaa.
18.11.2007 16:59
#5
Publailu ite pelissä on iha jees, mutta kyllä ite ainaki ajattelin ootella jotai pamia/vastaavaa ennen ku mädejä voi alkaa kunnolla pelaamaa. Ainaki noi nykyset cb:ssä olevat servukonffit on sieltä ja syvältä.
Ja tän Curen pitäs tosiaanki järjestää jotai äänestyksiä eikä päättää ite niistä jutuista, sillon ei tuu mistään yhtään mitää ja ei noita perkkejä pidä todellakaan poistaa, ne tuo peliin just sitä mitä monet on kaivannu.
18.11.2007 17:16
#6
Team: [DR]_
18.11.2007 17:42
#7
saatiin paljon uutta verta skeneen ja nyt se halutaan pois noilla älyttömillä uudistuksilla jotka poistavat lähes kaiken mitä cod4 tuo mukanaan... kyllä sen ymmärrän etttä joitain perksei pitäs poistaa mutta rajansa kaikella...
Team: =KERPO=
18.11.2007 18:01
#8
Btw: onko muuten toi Sloveniaa Curessa edustava Lukzar, sama jannu ku jäi kiinni tossa joku aika sitten cod2 puolelta psiiteistä?
Team: cod.fi
18.11.2007 18:17
#9
Puhuu jostain communitystä, mutta mistä ihmeen communistystä, se vaan on ilmeisesti kuvitteellinen community.
18.11.2007 18:39
#10
Samaa mieltä Maximin ja Vilhon kans.
Btw: onko muuten toi Sloveniaa Curessa edustava Lukzar, sama jannu ku jäi kiinni tossa joku aika sitten cod2 puolelta psiiteistä?
Team: =KERPO=
18.11.2007 18:48
#11
onhan se. Dignitaksen jätkäthän alko väittää että se oli jokin pb bugi ja nii sitte sen bannit poistettii. en sit tiiä haksasko se oikeesti vai oliko se bugi.. niin ja lukzarhan pelaa tosiaankin dignitaksessa atm :p
Hmmm.. jos se sama tyyppi on niin, ei näköjään sen bannit oo minnekkään poistunu. -->> LINKKI
Muistaakseni Even Balancen puolelta ei oo ikinä sanottu et toi "bannityyppi/id" olis mikään bugi.
Team: frouzen
18.11.2007 19:10
#12
CURE:ssahan oli se hyvä puoli, että sillä oli edes jonkin verran uskottavuutta koska raadissa oli asiansa osaavia ihmisiä. Tämän artikkelin markkinoima liike nakertaa pahasti sitä uskottavuutta. Onko sitä harkittu ollenkaan, että sieltä saattaisi tulla toimiva sääntöpaketti? Ettei tässä vain lähdettäisi etsimään tapaa saada oma tahto läpi? Semmoisen kuvan minä ainakin sain tästä artikkelista.
Jotenkin haiskahtaa tekopyhyydeltä tämä äänestyskin.
"After we have gathered enough information with smaller group of people we will combine a ruleset and discuss whether some of the voting results should still be altered for the game to play well".
Vai niin.
Ensi kerralla vähemmän propagandaa ja enemmän asiaa niin ehkä uppoaa vähän paremmin teidän liikkeenne.
18.11.2007 19:41
#13
JOo pidetään cod4 omana ja cod1/2 omina peleinään. Ei siis tehdä niistä samoja pelejä, kiits.
Veit sanat suustani!
18.11.2007 20:00
#14
Itse lähtisin siitä tilanteesta, että mahdollisimman paljon jätettäisiin noita uusia asioita peliin ja poistettaisiin ne vaan mitkä aiheuttaa selkeätä "imbalancea" taktiikoihin. Mutta päästäänkö tästä taas curen sääntöihin? Tähän en osaa itse ainakaan vastata ennen hirveätä pelimäärää.
edit. Vähä paskaa kyl tuli jauhettua, eihä silt curelta ole edes virallista configgia tainnu tulla, mutta puheet siltä pohjalta mitä on kuullu minnepäin se on menossa ja minkä configin linkattiin curen kannulla, eli kaikki perkit pois ja aseita rajotettu jonkun verran.
18.11.2007 21:01
#15
18.11.2007 21:04
#16
18.11.2007 21:14
#17
Muutama minimaalinen rajotus ehkä sallitaan.
Tässä pelissä ei tarvi olla mitään cod2 tyylistä muuta kuin nimi.Nykyaikaan vaihto aivan loistava temppu.
Tommoset cure jannut vois viedä saunan taakse ja laittaa savua korvaan.
Bugien fixxausta ja uusia mappeja pätsien kera on jees.
Team: Menace
19.11.2007 00:33
#18
19.11.2007 00:57
#19
19.11.2007 02:07
#20
Ja Korpi jatkaa tästä sitten selvittämään mitä sana "propaganda" tarkoittaa, meinaa MCE ei ole missään, millään tavoin levittänyt propagandaa (Joka tarkoittaa viestin levittämistä, joilla yritetään vaikuttaa muiden mielipiteisiin. Kerroin vain ku en näytä tietävän ko. sanan tarkoitusta).
Ja sitten asiaan, kaikessa lyhykäisyydessään: Mene vittuun vikisemään, tai koita edes itse tehdä/sanoa jotain rakentavaa, ennenkuin tulet vittuilemaan niille jotka yrittää auttaa, edistää ja edesauttaa sinun ja monen muun nautintoa CoD4:n kohdalla. Ennemminkö pelaisit Cure:n tekemillä säännöillä jotka ei ota YHTEISÖLLISTÄ HYÖYTYÄ _OLLENKAAN_ huomioon. Me (MCE) yritetään löytää se kultainen keskitie, joka sopii jossain määrin joka vitun pikkupojalle, kuten mm. sinulle.
Ens kerralla ku tuut ulvomaan tänne ni koita ainaki keksiä jotain asiallista mistä ulvoa. Tollasen rotan avutonta ruikutusta jaksa katella kun ei tunnu edes tietävän mistä puhuu. Kiitos ja näkemiin.
<<12>>