Battlefield Heroesista on tullut uusi osa dev blogiin. Tämänkertainen James Saltin kynästä tullut tekstit käsittelee pelin hahmoluokkien ideointia ja toteutusta, 3. persoonasta olevan kameran syntyä ja minimilaitteistovaatimuksia.
Heroesia luulisi olevan jokaisella mahdollisuus pelata ainakin laitteiston puolesta, sillä vaatimuksiin kuuluvat 1 GHz:n prosessori, 512 MB muistia ja pixel shader 2.0:aa tukeva näytönohjain (GF FX 5500 ja Radoen 9500 ja uudemmat).
Lue koko juttu
While the work on the classes was happening I got an text message from Ben, who was away again. It read, "We should try 3rd person cameras." My first reaction was along the lines of "LOLWUT!". But it cant hurt to try it out now can it? So we made a 3rd person camera in our Heroes prototype. I spent most of the day running around the world with this new view. I was surprised. It didn't feel bad, it felt different for sure, but it felt good.
A non-typical 3rd person
The camera isn't one of those you commonly find in 3rd person games, where you are controlling your character relative to the camera position. And that camera position is constantly moving around to give you the best view.
The best way of describing how our 3rd person camera feels is: rather than seeing the arm and weapon as with a traditional 1st person shooter camera, you now see your character. Everything else is basically the same as a traditional camera, so you still have a solid feeling of aiming and control.
Heroesia luulisi olevan jokaisella mahdollisuus pelata ainakin laitteiston puolesta, sillä vaatimuksiin kuuluvat 1 GHz:n prosessori, 512 MB muistia ja pixel shader 2.0:aa tukeva näytönohjain (GF FX 5500 ja Radoen 9500 ja uudemmat).
Lue koko juttu
While the work on the classes was happening I got an text message from Ben, who was away again. It read, "We should try 3rd person cameras." My first reaction was along the lines of "LOLWUT!". But it cant hurt to try it out now can it? So we made a 3rd person camera in our Heroes prototype. I spent most of the day running around the world with this new view. I was surprised. It didn't feel bad, it felt different for sure, but it felt good.
A non-typical 3rd person
The camera isn't one of those you commonly find in 3rd person games, where you are controlling your character relative to the camera position. And that camera position is constantly moving around to give you the best view.
The best way of describing how our 3rd person camera feels is: rather than seeing the arm and weapon as with a traditional 1st person shooter camera, you now see your character. Everything else is basically the same as a traditional camera, so you still have a solid feeling of aiming and control.
MAINOS
MAINOS
1
08.03.2008 12:55
#1
Jouduin kyllä huomaamaan, että mulla juuri ja juuri riittää koneen tehot tähänkin. Läppäri vuodelta 02.
Mulla on 1.8 GHz:n prosessori, 512 MB muistia ja noista näytönohjaimista en juuri tiedäkään mitään. Ati Mobility Radeon X700 näyttäisi olevan. Epäilen sen riittävyyttä ja tuntuu, että olisi aika hankkia uusi kone.
08.03.2008 17:20
#2
08.03.2008 17:38
#3
Team: [-God-]
08.03.2008 18:37
#4
08.03.2008 19:18
#5
Onneks on sentää 9600 Pro :D. Vaikkakin olen ostamassa uutta, koska tuo on iha huono :D.
08.03.2008 19:58
#6
Team: JR34
08.03.2008 20:20
#7
Team: (KoF)
08.03.2008 20:58
#8
09.03.2008 16:12
#9
jaha mulla sitten on GF FX 5200 joten ei taida tehot riittää :/
Ei sitä ennenkää olla minimivaatimuksista välitetty, kyllä saattaa hyvinki pyöriä sun näyttiksellä. Vaikka ite sanoinki aijemmin,että onneks on Radeon 9600 Pro, että toimii, mutta kyllä saattaa toimia huonomillaki näyttiksillä...
Team: [Team Gilyou]
09.03.2008 17:12
#10
09.03.2008 17:17
#11
Team: n0life
09.03.2008 22:52
#12
1