Left 4 Dead 2:n julkistaminen on herättänyt pelaajille vihamielisyyttä peliä kohtaan, koska monet eivät osanneet odottaa uutta jatko-osaa jo näin aikaisin. 1UP:n mukaan Valven Tom Leonard on aiemmin perustellut koskien erillisen jatko-osan julkaisua sillä, että L4D2:n uudet ominaisuudet olisivat lähes mahdotonta tuoda ladattavaksi ykkösosaan. Mutta se ei näytä yhteisöä liikuttavan, sillä Steam Communityyn on syntynyt jo yli 10 000 jäsenen L4D2 Boycott -steam-group ja paljon keskustelua. Kohun mainitaan aiheutuvan ainakin seuraavien seikkojen vuoksi:
- Alkuperäiseen peliin on luvattu paljon lisäsisältöä eikä sitä ole ikinä saatu
- Valve aloitti L4D2:n työstämisen jo L4D1:n jälkeen
- L4D2 on lähes identtinen verrattuna L4D1:een
- Ilmoitettu päivämäärä ei läheskään riitä sisällön tekemiseen tai merkittäviin muutoksiin
- Uudet hahmot näyttävät mauttomilta ja epämiellyttäviltä
- L4D2 on liian kirkas sopiakseen L4D1:n visuaaliseen estetiikkaan
- Viulupohjainen musiikki on erittäin vastenmielinen, vaikka erilainen orkestroinut musiikki on muuten tervetullut
- L4D2:n julkaisu pudottaa L4D1:n lisäsisällön määrää ja laatua
- Yhteisö on menettänyt luottamuksensa Valven entiseen maineeseen koskien vanhojen pelijulkaisujensa kannanottoon
- Alkuperäiseen peliin on luvattu paljon lisäsisältöä eikä sitä ole ikinä saatu
- Valve aloitti L4D2:n työstämisen jo L4D1:n jälkeen
- L4D2 on lähes identtinen verrattuna L4D1:een
- Ilmoitettu päivämäärä ei läheskään riitä sisällön tekemiseen tai merkittäviin muutoksiin
- Uudet hahmot näyttävät mauttomilta ja epämiellyttäviltä
- L4D2 on liian kirkas sopiakseen L4D1:n visuaaliseen estetiikkaan
- Viulupohjainen musiikki on erittäin vastenmielinen, vaikka erilainen orkestroinut musiikki on muuten tervetullut
- L4D2:n julkaisu pudottaa L4D1:n lisäsisällön määrää ja laatua
- Yhteisö on menettänyt luottamuksensa Valven entiseen maineeseen koskien vanhojen pelijulkaisujensa kannanottoon
MAINOS
MAINOS
<<12>>
07.06.2009 19:51
#1
07.06.2009 20:20
#2
Team: =BFP=
07.06.2009 20:41
#3
07.06.2009 22:40
#4
On tainnut Valven pojilla raha ja maine nousta päähän, tänne asti meinaan lemuaa se rahan tuoksu...
07.06.2009 23:21
#5
Mielestäni VALVen on massojen tyydyttämiseksi tuotava edes edellisen pelin sisältöä uuteen peliin, ja tehdä siitä oikeasti pitkäkestoinen peli.
08.06.2009 00:00
#6
Toivottavasti kehittävät edes SDK:n L4D1:een asti pian niin, että päästään mätkimään custom-mapeilla. Sitten peli ei enää mielestäni tarvitsisi enempää virallista sisältöä. Ja jos ei nykyiset kampanjat riitä, tehkööt pelaajat niitä itse lisää.
08.06.2009 00:18
#7
Olisiko jollain tarkempaa tietoa uutisessa mainitusta sisällöstä, mitä Valve on luvannut tulevan L4D1:een?
08.06.2009 01:17
#8
Last time I saw Gabe, he asked me if I still believe in "L4D1 Content Updates".
I told him: "Yes man."
Well he said: "Wait long. Caus it ain't happening."
08.06.2009 07:01
#9
08.06.2009 07:44
#10
Varmaan heti kun L4D2 on tehty niin he tekevät L4D3 joka on myös samanlainen jossa on uudet hahmot ja samat aseet mutta erinäköiset.
Olisivat kehittänyt pidemmälle eka L4D ja sitten keskittynyt HUOLELLA L4D2
08.06.2009 10:12
#11
PS. L4D tuli itseltäkin ostettua kun kokeilin sitä trialia. :)
08.06.2009 11:20
#12
Moni pelaaja oletti varmasti L4D1:een tulevan lisää kampanjoita ynnä muita sen takia, koska myös TF2 on saanut jatkuvasti uutta sisältöä. Senkö takia siitä ollaan vihaisia Valvelle, ettei ole parannellut ykkösosaa riittävästi? Ottakaa huomioon, että parannustyö on peligroupeille täysin vapaaehtoista, sitäpaitsi Valve on painanut paljon töitä vain yhden pelin kanssa: TF2.
Team: Team Erno Paski
08.06.2009 11:43
#13
08.06.2009 11:45
#14
No siis, se on hyvä asia siinä mielessä, että päivänvalo ynnä muut erilaiset ominaisuudet otetaan käyttöön mielummin erillisessä pelissä kuin lähdetään muuttamaan ykkösosaa. Eli jos ei pidä edes ajatuksesta, pelin voi tietenkin jättää ostamatta.
Olet oikeassa mutta: jos ei pidä tästä uudistuksesta ja haluaisi kaikki muut uudet jutut kuitenki eli lähinnä meleet ja lisää pelattavaa, on pakko "taas" maksaa se 60e jotta saa uusia kamppanijoita. Suolanen on hinta täytyy myöntää. Kuitenkaa ero ykkösosaan ei ole mikään älyttömän suuri.
Team: Paranoia
08.06.2009 12:03
#15
08.06.2009 12:23
#16
Team: ff.
08.06.2009 12:59
#17
08.06.2009 13:21
#18
Kyllä ne olis voinu laittaa DLC:nä tohon. Ihan vaikka maksullisena mutta kuitenkin.
DLC:t eivät oikein ole VALVen alaa. Tuossa saisi kääntyä Bethesdan puoleen. Enkä oikein näe yhteyttä FallOutin ja L4D:n välillä.
Voihan toki olla mahdollista, että näitä kahta peliä kehitetään yhtä aikaa, ja ne perustuvat erilaisiin pelityyleihin? Eihän kukaan voi varmuudella sanoa, että tämä on suora jatko-osa. Voihan kyseessä olla VALVen mainitsema vapaampi pelimuoto (avoin kaupunki), joka ei blogin mukaan sopinut alkuperäiseen peliin.
Team: ff.
08.06.2009 14:11
#19
Kyllä ne olis voinu laittaa DLC:nä tohon. Ihan vaikka maksullisena mutta kuitenkin.
DLC:t eivät oikein ole VALVen alaa. Tuossa saisi kääntyä Bethesdan puoleen. Enkä oikein näe yhteyttä FallOutin ja L4D:n välillä.
Voihan toki olla mahdollista, että näitä kahta peliä kehitetään yhtä aikaa, ja ne perustuvat erilaisiin pelityyleihin? Eihän kukaan voi varmuudella sanoa, että tämä on suora jatko-osa. Voihan kyseessä olla VALVen mainitsema vapaampi pelimuoto (avoin kaupunki), joka ei blogin mukaan sopinut alkuperäiseen peliin.
Ei ole. Pelistä on gameplay videoita jo paljon ja ihan samanlainen on. Ei mitään eroa. Ainoat erot jotka kukaan on huomannut ovat: Lähitaisteluaseet, Palavat ammukset, Charger Zombi, Huonompi musiikki, Uudet hahmot (Njää...) ja päivänvalo. Gameplayssa näkyy uusia aseita mutta ne kuulostavat ja toimivat ihan samalla tavalla kuin ykkösessäkin olevat aseet. Ei näin.
http://www.gametrailers.com/game/left-4-dead-2/11391
Tuolla noita Gameplay videoita. :/
Ja vielä tuosta DLC:stä; Ihan sama kuka ne tekee. periaatteessa TF2:sen isot päivityksetkin ovat DLC:itä koska niissä tulee uusia aseita, kenttiä ja jopa hattuja näköjään.
08.06.2009 15:36
#20
Ja vielä tuosta DLC:stä; Ihan sama kuka ne tekee. periaatteessa TF2:sen isot päivityksetkin ovat DLC:itä koska niissä tulee uusia aseita, kenttiä ja jopa hattuja näköjään.
TF2:lle lisäykset ovat sinänsä helppoa, koska Valven tarvitsee vain muokata omia asejärjestelmäkoodejaan, ja kenttien lisäys käy leikiten. Toisaalta tämä L4D:n tapaus ei olisi niin helppoa, koska silloin täytyisi tehdä yhteen peliin kokonaan paljon uusia pelillisiä lisäyksiä ja muutoksia mitä L4D2 on näyttänyt. Ja sehän tietäisi enemmän vaivaa ja aina uusia bugeja. Helpompi jakaa nämä pelit siis kahtia.
Millä muulla tavalla tämä olisi voinut toteuttaa?
<<12>>