Sledgehammer Studiosin tiedetään työstäneen 3. persoonan Call of Duty -peliä ennen siirtymistään vahvistamaan Modern Warfare 3:n kehitystiimiä. Sittemmin pelin kohtalo jäi avoimeksi. Studio ei ole ensimmäinen, joka yrittää irtautua CoD-pelisarjan peruskaavasta, sillä jo ennen kuin Call of Duty 4 julkaistiin ja Activision yhdistyi Blizzardin kanssa, oli työn alla toisenlainen toimintaseikkailu.
Call of Duty: Devil's Brigade -nimen saanut tuotos oli nimettömän ryhmän käsissä samaan aikaan kun Infinity Ward kehitti ensimmäistä Modern Warfarea. Vaikka pelit poikkesivatkin sisällöltään ja lähestymistavoiltaan selvästi, näki Activision tarpeen hämmentää soppaa. Yhdeksän kuukauden kehittämisen jälkeen peli vihellettiin poikki, vaikka matkaa olisi ollut julkaisuun enää vain viisi kuukautta eli käytännössä hiomisen ja bugien korjaamisen verran.
Syitä perumiselle annetaan useita. Activisionin emoyritys Vivendi oli parhaillaan yhdistymässä Blizzardin kanssa ja ylimääräisiä projekteja täytyi karsia. Miljoonien dollarien tarve oli sillä hetkellä huono asia esitettäväksi johdolle. Modern Warfaren kohdalla Call of Dutyt saivat ensimmäistä kertaa elokuvamaisia piirteitä, mutta Devil's Brigadesta niitä ei löytynyt. Jälleen miinus yrityksen johdon silmissä, joka jo näki elokuvamaisuuden trendin merkityksen.
Vähäisin merkitys tuskin oli Infinity Wardin tyytyväisenä pitämisellä. Kaksi hittipeliä tehneenä ja semisti epäonnistuneen Treyarchin Call of Duty 3:n jälkeen kehitysvuoron takaisin saaneena IW:n nähtiin olevan jälleen oikeilla raiteilla CoD4:n kanssa. Ja silloin turhaa häsläämistä on todellakin syytä välttää. Näin jälkikäteen katsottuna, päätös taisi olla oikea?
Lähde
Call of Duty: Devil's Brigade -nimen saanut tuotos oli nimettömän ryhmän käsissä samaan aikaan kun Infinity Ward kehitti ensimmäistä Modern Warfarea. Vaikka pelit poikkesivatkin sisällöltään ja lähestymistavoiltaan selvästi, näki Activision tarpeen hämmentää soppaa. Yhdeksän kuukauden kehittämisen jälkeen peli vihellettiin poikki, vaikka matkaa olisi ollut julkaisuun enää vain viisi kuukautta eli käytännössä hiomisen ja bugien korjaamisen verran.
Syitä perumiselle annetaan useita. Activisionin emoyritys Vivendi oli parhaillaan yhdistymässä Blizzardin kanssa ja ylimääräisiä projekteja täytyi karsia. Miljoonien dollarien tarve oli sillä hetkellä huono asia esitettäväksi johdolle. Modern Warfaren kohdalla Call of Dutyt saivat ensimmäistä kertaa elokuvamaisia piirteitä, mutta Devil's Brigadesta niitä ei löytynyt. Jälleen miinus yrityksen johdon silmissä, joka jo näki elokuvamaisuuden trendin merkityksen.
Vähäisin merkitys tuskin oli Infinity Wardin tyytyväisenä pitämisellä. Kaksi hittipeliä tehneenä ja semisti epäonnistuneen Treyarchin Call of Duty 3:n jälkeen kehitysvuoron takaisin saaneena IW:n nähtiin olevan jälleen oikeilla raiteilla CoD4:n kanssa. Ja silloin turhaa häsläämistä on todellakin syytä välttää. Näin jälkikäteen katsottuna, päätös taisi olla oikea?
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
27.02.2012 14:22
#1
1