Battlefield 3:n seuraava lisäosa Close Quarters siirtää taistelut laajoista ulkotiloista ahtaisiin rakennuksiin. Päätös tyystin erilaisen sisällön tarjoamisesta ei tapahtunut CoD:n haastamisen tai huvin vuoksi. DICE:n Inside-blogissa lisäosan pääsuunnittelija Niklas Fegraeus käy läpi motivaatiota ja lähtökohtia, joista lisäosaa lähdettiin tekemään.
Fegraeusin peliuralta löytyy Counter-Striken parissa vietetty aikakausi. Klaanipelit huipentuivat LAN-turnauksien voittoihin ja CPL:ssä kisaamiseen. Counter-Strike tunnetusti on hyvin taktinen ja hienovarainen peli, jolle Battlefieldit jokseenkin ovat täydellinen vastakohta. Kun Fagraeus lopetteli Back to Karkandin viimeistelemistä, tulivat hänellä mieleen klaanisponsorin pelikahvilassa vietetyt illat, kun samaa karttaa väännettiin kerta toisen perään ja hyökkäyskuvioita hiottiin tuntikaupalla. Sisätilataisteluissa huomioitavia asioita on paljon: jokainen kulma tarvitsee suojata, äänet paljastavat lähellä sijaitsevat viholliset, liikkuminen täytyy suorittaa varovaisemmin ja ennen kaikkea turvassa ei ole ikinä. Vaara on aina vain metrien päässä.
Operation Métro on lähimpänä ylläkuvattua meininkiä ja se sattuu olemaan yksi suosituimmista Battlefield 3:n kartoista. Niinpä teema oli selvä, mutta lähestymistapa täytyi vielä päättää. Juteltuaan kollegoidensa kanssa Fegraeus tiimeineen asetti tavoitteeksi The Matrixin legendaarisen aulakohtauksen, jossa luodit hajottavat kaiken säpäleiksi. Mikäs saisikaan adrenaliinin virtaamaan ääretöntä tuhoa paremmin. Kun Frostbite-pelimoottorin ei tarvitse työskennellä laajojen ulkomaailmojen renderöimisen kanssa, jää prosessorin laskenta-aikaa reilusti yli. Se voidaan käyttää aikaisempaa yksityiskohtaisemman tuhoutumisen luomiseen niin, että kaikki hajoaa pienenpieniksi palasiksi. HD Destruction oli syntynyt.
Lähde
Fegraeusin peliuralta löytyy Counter-Striken parissa vietetty aikakausi. Klaanipelit huipentuivat LAN-turnauksien voittoihin ja CPL:ssä kisaamiseen. Counter-Strike tunnetusti on hyvin taktinen ja hienovarainen peli, jolle Battlefieldit jokseenkin ovat täydellinen vastakohta. Kun Fagraeus lopetteli Back to Karkandin viimeistelemistä, tulivat hänellä mieleen klaanisponsorin pelikahvilassa vietetyt illat, kun samaa karttaa väännettiin kerta toisen perään ja hyökkäyskuvioita hiottiin tuntikaupalla. Sisätilataisteluissa huomioitavia asioita on paljon: jokainen kulma tarvitsee suojata, äänet paljastavat lähellä sijaitsevat viholliset, liikkuminen täytyy suorittaa varovaisemmin ja ennen kaikkea turvassa ei ole ikinä. Vaara on aina vain metrien päässä.
Operation Métro on lähimpänä ylläkuvattua meininkiä ja se sattuu olemaan yksi suosituimmista Battlefield 3:n kartoista. Niinpä teema oli selvä, mutta lähestymistapa täytyi vielä päättää. Juteltuaan kollegoidensa kanssa Fegraeus tiimeineen asetti tavoitteeksi The Matrixin legendaarisen aulakohtauksen, jossa luodit hajottavat kaiken säpäleiksi. Mikäs saisikaan adrenaliinin virtaamaan ääretöntä tuhoa paremmin. Kun Frostbite-pelimoottorin ei tarvitse työskennellä laajojen ulkomaailmojen renderöimisen kanssa, jää prosessorin laskenta-aikaa reilusti yli. Se voidaan käyttää aikaisempaa yksityiskohtaisemman tuhoutumisen luomiseen niin, että kaikki hajoaa pienenpieniksi palasiksi. HD Destruction oli syntynyt.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
16.03.2012 19:40
#1
Team: Patriots
16.03.2012 19:41
#2
Toivottavasti tämä ei ole Operation Métro v2...
16.03.2012 21:50
#3
Höh. Operation Métro Sattuu oleen bäfä sarjan huonoin mappi :O. Älytöntä singolla seinään räiskintää.
Toivottavasti tämä ei ole Operation Métro v2...
nääh hyvä mappi kuhan servulla on maw/rpg/m320/usas kielletty.
tosin jos nää tulee olemaan mallia squad mappeja ni jää kyllä ostamatta...
jos sitä puukkohippaa haluaa pelata 8 lla pelaajalla ni voin pelata actionquakea.
kyllä nää bäfät on isollaköörillä hauskempaa :)
Team: [KG]
16.03.2012 22:20
#4
Operation Métro on lähimpänä ylläkuvattua meininkiä
ÖÖÖÖÖ... EI? jos jonkun headsetit suodattavat RPG/SAW,M320,LMG rynkytyksen ni approved, muuten dream on..
Ei siinä Metrö on hyvä mappi vaikka siellä jengi paukuttelisikin kaikenmaailman toobeilla, paskan siitä tekee pelaajat jotka jää keräämään helppoja frägejä eikä tajua rushia ja painaa vihollista baseen jotta niitä on kivempi raiskata sinne XD Oma lukunsa on sitten nää jotka glitchaa textuureissa ja !voteban on vaan vitsi koska kukaan 7v jonne ei osaa votee vaan keskittyy märkä tatin nokassa saalistamaan sitä liukuportaiden alla olevaa nemesistä niillä ruutivehkeillä.. Ainiin unohin USAS,in mutta kaikki jotka aikanaan pelasi Soldier Of Fortune 2 multislayeriä osas jo odottaakki sitä mitä siitä aseesta tulee..
Team: Paranoia
16.03.2012 23:11
#5
CoD:ssa (TDM ja Domination) juokset ympyrää ja toivot, että osut viholliseen ensin. Mikäli kuolet, spawnaat pian uudestaan ja kun kerran tiedät missä vihollinen oli, käyt tappamassa sen, ellet siinä välissä törmää uuteen. Voit siis juosta miten päin vain ja mihin vain, pääset kuitenkin takaisin peliin ja saat mahdollisuuden korjata virheesi.
Niin ja kummastakohan Close Quartersiin on otettu enemmän mallia? Vähän nyt alkaa kyllä haista CoD-fanien houkuttelulta tämä DICE:n meininki...
Team: [013]
17.03.2012 03:36
#6
kas kun eivät vielä liekinheitintä lisää tähän peliin
17.03.2012 07:31
#7
Kohta alkaa varmaan pohdinta, että minkä pelin pelaajia se seuraava päkki lähtee kosiskelemaan.
17.03.2012 11:12
#8
17.03.2012 11:38
#9
20 sekunnin kohdalla kaikki paikat on niin tuhottuja kuin peli sallii ja sitten noita jäljelle jääviä seinänpaloja ei saa tuhottua edes kymmenellä RPG:llä... Mahtavaa
Tämä on niin totta, todella HOODEE destruction jos tollasia sinttejä paloja ei voi tuhota.
No saa nähdä sitte kun on DLC ulkona...
Team: -dfn-
17.03.2012 13:04
#10
Tämä on niin totta, todella HOODEE destruction jos tollasia sinttejä paloja ei voi tuhota.
No saa nähdä sitte kun on DLC ulkona...
Dice:n pojat on jo tuosta myöntäny, että jotain pitää jättää pystyynki ;)
17.03.2012 13:08
#11
Muuteskin bc2 tuhoutuminen paljon nätimmän näköstä.
17.03.2012 15:39
#12
Ei tietenkään yhden pelin tarvitse olla wannabe kaikki eri packeissä. Mitä helvettiä ?
Muuteskin bc2 tuhoutuminen paljon nätimmän näköstä.
Kerrankin olen samaa mieltä, bc2:ssa hajoaminen oli kaikella lailla parempaa.
17.03.2012 16:01
#13
Ei tietenkään yhden pelin tarvitse olla wannabe kaikki eri packeissä. Mitä helvettiä ?
Muuteskin bc2 tuhoutuminen paljon nätimmän näköstä.
Kerrankin olen samaa mieltä, bc2:ssa hajoaminen oli kaikella lailla parempaa.
Mutta onko sillä loppupeleissä merkitystä?
Team: -dfn-
17.03.2012 16:10
#14
Bf3 on enemmän tuota tankki yms.kalustoa tuhoamassa rakennuksia, mikä lienee suurin syy tuhoutuvuuden edes jonkinlaiselle rajoittamiselle.
Esim jos Firestormin isot rakennukset menisivät kokonaan hajalle, niin tankithan kävisivät niittämässä ne heti rundin alussa maan tasalle ja inffeillä ei sitten juuri olisi tekemistä loppurundin aikana.
17.03.2012 19:25
#15
Esim jos Firestormin isot rakennukset menisivät kokonaan hajalle, niin tankithan kävisivät niittämässä ne heti rundin alussa maan tasalle ja inffeillä ei sitten juuri olisi tekemistä loppurundin aikana.
Eipä siellä muutenkaan inffillä paljoo sanomisen varaa ole kun aukeaa tilaa on niin paljon niin ajoneuvot ja reconit napsii pois kuljeksimasta.
Team: -dfn-
17.03.2012 19:40
#16
Metrohan onkin todella hienovarasta ja taktista pelaamista... Jonnet huoraamassa tappoja aseisiin eikä mitään muuta. Silmitöntä räiskettä.
Niin, ja siksipä 16 pelaajan raja. En sitten tiiä, voiko sen pc puolella ohittaa.
Toisekseen: metron close quarterssiin vertaaminen ontuu metron putkimaisuuden vuoksi. Uudet mapit tulee tarjoamaan enemmän kiertoreittejä ja tappelut käydään useammassa kerroksessa sen sijaan, että jäädään johonkin käytävään tahmaamaan.
Eipä siellä muutenkaan inffillä paljoo sanomisen varaa ole kun aukeaa tilaa on niin paljon niin ajoneuvot ja reconit napsii pois kuljeksimasta.
Et vaan osaa :p
En ekaan bf3 kuukauteeni juuri koskenutkaan ajoneuvoihin ja kummasti siellä vaan pärjäs.
18.03.2012 00:39
#17
Ite ainaki katson eteenpäin, ja pidän peukkuja tulevalle DLC:lle. Se Métro on nimittäin saanu sen verran negatiivistä palautetta, että tuskin ne tekijät jättää kaiken palautteen huomioimatta. Mutta loppujen lopuksi, tuonhan näkee sitten, kun se DLC tulee ulos, mutta itse ainakin oletan, että kaikki PAHIMMAT virheet ainakin otetaan pois.
1