18 pelaajaa Call of Dutyn viidakkokartassa tai 24 pelaajaa Battlefieldin jättimäisellä aavikolla on arkea useimmille moninpelaajille. Vihollisia tulee vastaan yhtä usein kuin turisteja Prypjatissa. Sen kerran kun kohtaaminen tapahtuu, tulee jompikumpi todennäköisesti yllätetyksi sivusta tai takaa.
On olemassa modi, jossa erakoitumisesta ei ole vaaraa. Ironista kyllä, modi on tehty pelille, josta ei alkujaan löydy moninpeliä lainkaan. Just Cause 2 Multiplayer -projekti on kahden australialaisen kaveruksen vapaa-aikanaan väsäämä kehitelmä, jossa 1800 pelaajaa voi rellestää samalla 640 neliökilometrin kokoisella kartalla ongelmitta. MMO-peleistä tuttu Massively Multiplayer -termi sai juuri uuden merkityksen.
Valtavan pelaajamäärän hallintaan ei tarvita palvelinfarmia - kaikki hoituu yhdellä ja samalla koneella. Kehittäjien mukaan 1800 pelaajaa ei ole lopullinen yläraja, todellisia rajoituksia ei ole vielä edes saavutettu. Just Cause 2 on tähän tarkoitukseen täydellinen peli avoimen maailmansa ansiosta. Pelaaja voi tehdä mitä haluaa - lentää häivepommikoneilla, rellestää moottoriveneillä tai kaahailla rekoilla. Mutta miksi kehittää modia kaksi vuotta vanhaan peliin? Suunnitelmat luotiin jo ennen pelin julkaisua ja kehitys alkoi heti sen jälkeen, mutta kaksikko kohtasi ylitsepääsemättömän ongelman ensimmäisellä yrittämällään. Sen takia projekti meni jäihin, kunnes tuli aloitetuksi tyhjästä tämän vuoden alussa.
Hyvä niin. Kun menoa ei ole rajoitettu juuri lainkaan, pääsevät pelaajat tekemään mitä haluavat Just Cause 2:n monipuolisessa maailmassa, jossa ikimuistoiset hetket eivät ole harvassa. Kun maahan rysähtävä jumbojetti tuhoaa puolet autokisan osallistujista, ei voi kuin nauraa. Maisemiin kyllästyessään paikkaa vaihtaa hetkessä nappaamalla heittokoukulla kyydin ohi kiitävältä hävittäjältä.
Miksi muut räiskintäpelit eivät ole toteuttaneet samaa jo aikoja sitten? Kaksikon mukaan suurin ongelma on pelien kehittäminen useille eri alustoille, mikä pakottaa pelit tiettyyn muottiin. Just Cause 2:n kanssa rajoja mielikuvituksen käyttämiselle ei ollut, eikä kukaan ollut päsmäröimässä.
JC2-MP on määrä julkaista lähdekoodin kera, kun se saadaan valmiiksi, jotta kuka tahansa voi pyörittää peliä palvelimellaan. Siihen asti modia voi kokeilla osallistumalla betaan.
Lähde
On olemassa modi, jossa erakoitumisesta ei ole vaaraa. Ironista kyllä, modi on tehty pelille, josta ei alkujaan löydy moninpeliä lainkaan. Just Cause 2 Multiplayer -projekti on kahden australialaisen kaveruksen vapaa-aikanaan väsäämä kehitelmä, jossa 1800 pelaajaa voi rellestää samalla 640 neliökilometrin kokoisella kartalla ongelmitta. MMO-peleistä tuttu Massively Multiplayer -termi sai juuri uuden merkityksen.
Valtavan pelaajamäärän hallintaan ei tarvita palvelinfarmia - kaikki hoituu yhdellä ja samalla koneella. Kehittäjien mukaan 1800 pelaajaa ei ole lopullinen yläraja, todellisia rajoituksia ei ole vielä edes saavutettu. Just Cause 2 on tähän tarkoitukseen täydellinen peli avoimen maailmansa ansiosta. Pelaaja voi tehdä mitä haluaa - lentää häivepommikoneilla, rellestää moottoriveneillä tai kaahailla rekoilla. Mutta miksi kehittää modia kaksi vuotta vanhaan peliin? Suunnitelmat luotiin jo ennen pelin julkaisua ja kehitys alkoi heti sen jälkeen, mutta kaksikko kohtasi ylitsepääsemättömän ongelman ensimmäisellä yrittämällään. Sen takia projekti meni jäihin, kunnes tuli aloitetuksi tyhjästä tämän vuoden alussa.
Hyvä niin. Kun menoa ei ole rajoitettu juuri lainkaan, pääsevät pelaajat tekemään mitä haluavat Just Cause 2:n monipuolisessa maailmassa, jossa ikimuistoiset hetket eivät ole harvassa. Kun maahan rysähtävä jumbojetti tuhoaa puolet autokisan osallistujista, ei voi kuin nauraa. Maisemiin kyllästyessään paikkaa vaihtaa hetkessä nappaamalla heittokoukulla kyydin ohi kiitävältä hävittäjältä.
Miksi muut räiskintäpelit eivät ole toteuttaneet samaa jo aikoja sitten? Kaksikon mukaan suurin ongelma on pelien kehittäminen useille eri alustoille, mikä pakottaa pelit tiettyyn muottiin. Just Cause 2:n kanssa rajoja mielikuvituksen käyttämiselle ei ollut, eikä kukaan ollut päsmäröimässä.
JC2-MP on määrä julkaista lähdekoodin kera, kun se saadaan valmiiksi, jotta kuka tahansa voi pyörittää peliä palvelimellaan. Siihen asti modia voi kokeilla osallistumalla betaan.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
17.09.2012 21:10
#1
17.09.2012 21:25
#2
17.09.2012 23:35
#3
Team: {MB}
18.09.2012 19:41
#4
normaalisti ei tarvi olla ku pari ukkoo paskalla netillä servulla niin lagii heti
kuinkahan nää on hoitanu ton ongelman ku 1600.sta pelaajasta ainakin 500.lla on joku lagaava mokkula
18.09.2012 21:15
#5
JC2-MP:tä on kyllä hieno modi, ainoa haittapuoli on tietenkin spämmi chatissa kun tuhat pelaajaa yhtäaikaa kirjoittaa.
19.09.2012 20:39
#6
1