World at Warin pian alkavasta PC-betasta on tullut uutta infoa. Ensinnäkin mainittakoon se tärkein ja kiinnostavin asia - betaan pääsee mukaan erittäin helposti. Käytännössä riittää että on rekisteröitynyt CallofDuty.com-sivustolle, sillä jokainen sen jäsen saa oman henkilökohtaisen CD-keynsä betaa varten.
Toiseksi, ensimmäistä kertaa CoD-pelisarjassa käytössä on kirjautumisen vaativa pääpalvelin, jonka kautta on mahdollista paremmin ylläpitää tilastoja ja konsoleilta tuttua kaverilistaa. Kyllä, luit oikein, World at Waria pääsee pelaamaan helposti kaveriporukalla. Peliin on siis ympätty konsoliversioiden kaverilista kutsumisfunktioineen, joten squad-järjestelmästä pääsee ottamaan kaiken huvin irti.
Kirjautumisen seurauksena on se, että pelitunnus tulee olemaan sidottu CD-keyhin ja tunnusta ei pysty nimeämään uudestaan. Klaanipelaajatkin on kuitenkin otettu huomioon tarjoamalla mahdollisuus erillisen klaanitagin käyttöön, jota luonnollisesti voi muokata kuten tahtoo, aivan kuten oli mm. BF2:ssa.
PC:n beta on käytännössä sisällöltään supistettu versio lopullisesta moninpelistä, koska pelattavia karttoja on vain kolme. Betan pelaajamäärää ei tulla rajoittamaan, eli jokainen tulee pääsemään siihen mukaan. Pelipalvelimia pystyy lopullisen pelin tapaan hostaamaan kuka vaan - dedicated-tiedostot tosin on betassa tarjolla vain Windows-alustalle.
Hi everyone,
We're rapidly approaching the PC BETA, and as such I wanted to lay out a few key features to the PC version of CoD:WW, and what ramifications it will have on the PC BETA.
First, the entire key authentication / master server paradigm is changing for the first time in a Call of Duty PC title. In CoD:WW, you will be authenticating in-game against a more global master server. This server will keep track of and maintain unique Profile names (like a screenname) which will be tied to your CD Key. So while username / passwords will not be required to play our game, you will have globally unique profile names.
Why are we doing this? Because also for the first time ever in a Call of Duty PC title, we're bringing Friends and Invites (which are typically console staples) to the PC. So we have built-in Friends functionality. You can add friends, filter your servers by Friends (see which servers your friends are playing in), join their servers, etc. You can also invite any online friends to come join you in your current game. We didn't want the new Squad mechanics we've developed to get watered down on the PC, which is ultimately why we decided to bring you Friends & Invites, and thus globally unique profile names.
Now we understand that clan tags can change frequently, and it would be obnoxious and not very user friendly to keep changing your profile name. So we've added in clan tag prefixes, which will show up in-game. This should allow you to take full advantage of our Friends & Invites features, and still be able to make yourself more uniquely identifiable in-game.
So what does this have to do with the BETA?
You will be required to enter a CD Key for the BETA, much like you will when you get the full game this November. These PC keys will be available to all registered users of CallOfDuty.com, including any new users who sign up after the PC BETA releases. These keys aren't intended to limit the BETA to a certain number of players; they are here to allow you to create these unique profile names for our Friends and Invites features.
How will BETA servers work?
The PC BETA will pretty much be a limited MP distribution of our game. So you will be able to host your own servers, and GSP's will be able to sell BETA servers and put up as many dedicated servers as they'd like. All of this will function as if it were a regular Multiplayer game. It's important to note, that for the BETA, the dedicated server will be Windows only.
Will our XP / accounts / friends transfer over from the BETA?
No, all accounts will be deleted after the BETA, just like on the Xbox 360.
More specifics on when the BETA will be released, how it will be released, and where you'll be receiving your keys will be made available in my next update. Rest assured, we want to get you this BETA just as badly as you want to play it, so your patience is appreciated.
Regards,
-JD
Toiseksi, ensimmäistä kertaa CoD-pelisarjassa käytössä on kirjautumisen vaativa pääpalvelin, jonka kautta on mahdollista paremmin ylläpitää tilastoja ja konsoleilta tuttua kaverilistaa. Kyllä, luit oikein, World at Waria pääsee pelaamaan helposti kaveriporukalla. Peliin on siis ympätty konsoliversioiden kaverilista kutsumisfunktioineen, joten squad-järjestelmästä pääsee ottamaan kaiken huvin irti.
Kirjautumisen seurauksena on se, että pelitunnus tulee olemaan sidottu CD-keyhin ja tunnusta ei pysty nimeämään uudestaan. Klaanipelaajatkin on kuitenkin otettu huomioon tarjoamalla mahdollisuus erillisen klaanitagin käyttöön, jota luonnollisesti voi muokata kuten tahtoo, aivan kuten oli mm. BF2:ssa.
PC:n beta on käytännössä sisällöltään supistettu versio lopullisesta moninpelistä, koska pelattavia karttoja on vain kolme. Betan pelaajamäärää ei tulla rajoittamaan, eli jokainen tulee pääsemään siihen mukaan. Pelipalvelimia pystyy lopullisen pelin tapaan hostaamaan kuka vaan - dedicated-tiedostot tosin on betassa tarjolla vain Windows-alustalle.
Hi everyone,
We're rapidly approaching the PC BETA, and as such I wanted to lay out a few key features to the PC version of CoD:WW, and what ramifications it will have on the PC BETA.
First, the entire key authentication / master server paradigm is changing for the first time in a Call of Duty PC title. In CoD:WW, you will be authenticating in-game against a more global master server. This server will keep track of and maintain unique Profile names (like a screenname) which will be tied to your CD Key. So while username / passwords will not be required to play our game, you will have globally unique profile names.
Why are we doing this? Because also for the first time ever in a Call of Duty PC title, we're bringing Friends and Invites (which are typically console staples) to the PC. So we have built-in Friends functionality. You can add friends, filter your servers by Friends (see which servers your friends are playing in), join their servers, etc. You can also invite any online friends to come join you in your current game. We didn't want the new Squad mechanics we've developed to get watered down on the PC, which is ultimately why we decided to bring you Friends & Invites, and thus globally unique profile names.
Now we understand that clan tags can change frequently, and it would be obnoxious and not very user friendly to keep changing your profile name. So we've added in clan tag prefixes, which will show up in-game. This should allow you to take full advantage of our Friends & Invites features, and still be able to make yourself more uniquely identifiable in-game.
So what does this have to do with the BETA?
You will be required to enter a CD Key for the BETA, much like you will when you get the full game this November. These PC keys will be available to all registered users of CallOfDuty.com, including any new users who sign up after the PC BETA releases. These keys aren't intended to limit the BETA to a certain number of players; they are here to allow you to create these unique profile names for our Friends and Invites features.
How will BETA servers work?
The PC BETA will pretty much be a limited MP distribution of our game. So you will be able to host your own servers, and GSP's will be able to sell BETA servers and put up as many dedicated servers as they'd like. All of this will function as if it were a regular Multiplayer game. It's important to note, that for the BETA, the dedicated server will be Windows only.
Will our XP / accounts / friends transfer over from the BETA?
No, all accounts will be deleted after the BETA, just like on the Xbox 360.
More specifics on when the BETA will be released, how it will be released, and where you'll be receiving your keys will be made available in my next update. Rest assured, we want to get you this BETA just as badly as you want to play it, so your patience is appreciated.
Regards,
-JD
MAINOS
MAINOS
<<123>>
18.10.2008 09:51
#1
EDIT
Se on muuten iha hienoo et se melkein toimii se rekisteröityminen. Jään aina 2 ruutuun jumittaa ku se rupee vinee jotain "activision.error.userNameExists" iha hyvä ku tota usernamee ei ole edes kysytty
Ja jos yrittää mennä vanhoil tunnuksil nii huutaa tätä "We are currently experiencing technical difficulties. Please be patient as we resolve this issue. [ERR1]"
18.10.2008 11:04
#2
Team: G-Tech
18.10.2008 11:37
#3
18.10.2008 11:45
#4
18.10.2008 11:49
#5
Team: G-Tech
18.10.2008 11:53
#6
18.10.2008 11:58
#7
Team: G-Tech
18.10.2008 12:03
#8
Siis tätä PC:n betaa ei ole vielä julkaistu. Eiköhän ens viikolla kummiski tule taas vähintäänkin uutta infoa asiasta.
18.10.2008 12:33
#9
18.10.2008 12:38
#10
18.10.2008 12:58
#11
Se on muuten iha hienoo et se melkein toimii se rekisteröityminen. Jään aina 2 ruutuun jumittaa ku se rupee vinee jotain "activision.error.userNameExists" iha hyvä ku tota usernamee ei ole edes kysytty
Ja jos yrittää mennä vanhoil tunnuksil nii huutaa tätä "We are currently experiencing technical difficulties. Please be patient as we resolve this issue. [ERR1]"
JOO miul on ihan sama asia ollut tässä koko päivän :F
18.10.2008 13:38
#12
18.10.2008 13:57
#13
Ei pysty rekkaa tonne :/ Tulee kans toi : * activision.error.userNameExists
Meikäläisen mielestä toi meinaisi, että nimimerkki olisi käytössä
18.10.2008 14:16
#14
Ei pysty rekkaa tonne :/ Tulee kans toi : * activision.error.userNameExists
Meikäläisen mielestä toi meinaisi, että nimimerkki olisi käytössä
18.10.2008 14:20
#15
E: niinkuin Jorottaja tuossa ylempänä äsken sanoi... vika on varmasti jossain muualla.
E2: nyt kyllä alkaa hermo mennääää !
18.10.2008 15:50
#16
18.10.2008 16:12
#17
E: ehkä joku voisi laittaa tonne palautetta että tämmönen virhe on ? Itse en nyt just kerkeä
18.10.2008 17:04
#18
18.10.2008 17:26
#19
Voisiko joku antaa mulle beta keyn 360:lle?
Vois olla ihan tarpeellinen tännekin. Mutta niin kai monelle muullekkin
18.10.2008 21:20
#20
<<123>>