The Cure on eräänlainen yhteisöconfig, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä itse yhteisön kanssa. Curen suunnittelijat ja toteuttajat ovat lähinnä itse valinneet itsensä tähän hommaan, eikä "porukassa" ole yhtään peliyhteisöjen edustajia.
Tarkoitus pyhittää keinot?
Curen tarkoitus on yhtenäistää CoD4-skenen peleissä käyttämät conffit ja samalla saada ko. serverconfig käyttöön kaikissa turnauksissa. Mielestäni päätarkoitus on kuitenkin saada cod4 tuntumaan enemmän vanhoilta CoD1 ja CoD2 -peleiltä karsimalla lähes kaikki uudet jutut pois pelistä.
Monet ovat itkeneet Call of Duty 2:n yksipuolisuudesta, siitä että siinä ei ollut mitään uutta. Samat henkilöt ovat nyt viemässä CoD4:sta samaan suuntaan, poistamalla yllätystekijät kuten perkit. Tuleekin olemaan vaikeaa opetella täsmänadet paikkaan x kun vastustajan pelaajalla voi olla perkkinä "extreme conditioning", tai on helppo piiloutua tietyn seinän taakse kun tietää ettei siitä voi porata läpi. Mielestäni tälläiset muutokset tekevät pelistä liian staattisen, juuri sellaisen, mitä on yritetty poistaa cod4:stä. Perkit tuovat yllätyksellisyyttä peliin ja vaativat tiimejä mukautumaan jokaiseen rundiin / puoliskoon / mappiin enemmän. Pelin täydellinen hallinta vaatii myös enemmän treeniä kuin spottinadejen ja camppipaikkojen opettelua.
Kovasti tuntuu siltä, että eräät yksilöt (ja heidän edustamat joukkueensa), eivät halua nähdä vaivaa uuden opetteluun vaan ovat tyytyväisiä siihen, että ovat pelanneet huipulla edellisissä versioissa ja että siellä pitää pysyä yhä, keinoja kaihtamatta.
Uudet pelaajat
Call of Duty -skene saisi olla tyytyväinen; olemme saaneet paljon uusia pelaajia Counter-Strikestä, QuakeWarsista, Battlefieldistä ja niin edelleen. Uudet pelaajat pelaavat peliä, koska Call of Duty 4 ei ole samanlainen kuin osat 1/2. Kun muutamme pelin samanlaiseksi, pääsemme eroon uusista pelaajistakin. Tuleekohan tämä edes mieleen tälle "eliittijoukolle", joka koittaa muuttaa peliään haluamakseen. En väitä, että kaikki porukassa olisivat tälläisiä, mutta luulen että useimmilla on todellisuudentaju kadonnut asioista.
Tulevaisuus
En millään usko, että tämä cure menee tälläisenään läpi, se sisältää hyviä asioita, mutta paljon huonojakin. Curen vaikutukset, läpi mennessään, ovat niin suuret, että se voi tuhota skenen tai jakaa sen kahteen. Curen tiimin ajatuksissa ole ollut järjestää mitään äänestyksiä omianisuuksista joita halutaan nähdä peleissä tai joita pitäisi rajoittaa. Mielestäni jo tämä asia yksin riittää tuhoamaan Curen tulevaisuuden.
Suomea ryhmässä edustaa Antti 'Sec' Sinisalo, joka on viimepäivinä tehnyt oman ehdotuksensa peleissä käytettäväksi conffiksi. Tämä config tehtäisiin skeneä kuuntelemalla, eikä vain muutaman tyypin päähänpistojen mukaan. Kirjoitin tämän myllyn jokuaika sitten, jolloin Curesta oli paljon juttua. Luettuani Secin ajaman ehdotuksen läpi, en epäile hetkeäkään, etteikö Cure olisi kuollut ja kuopattu. Tätä kirjoittaessa, secin ehdotus ei ole vielä virallinen, joten liitän linkin sivustolle myöhemmin.
edit: lisätty linkki Secin vastavetoon.
Lisätietoa Curesta:
http://www.gotfrag.com/cod/story/40131/
#cure-cod4 @ quakenet.org
Lisätietoa MCE:stä:
http://mce.callofduty.se/
Tarkoitus pyhittää keinot?
Curen tarkoitus on yhtenäistää CoD4-skenen peleissä käyttämät conffit ja samalla saada ko. serverconfig käyttöön kaikissa turnauksissa. Mielestäni päätarkoitus on kuitenkin saada cod4 tuntumaan enemmän vanhoilta CoD1 ja CoD2 -peleiltä karsimalla lähes kaikki uudet jutut pois pelistä.
Monet ovat itkeneet Call of Duty 2:n yksipuolisuudesta, siitä että siinä ei ollut mitään uutta. Samat henkilöt ovat nyt viemässä CoD4:sta samaan suuntaan, poistamalla yllätystekijät kuten perkit. Tuleekin olemaan vaikeaa opetella täsmänadet paikkaan x kun vastustajan pelaajalla voi olla perkkinä "extreme conditioning", tai on helppo piiloutua tietyn seinän taakse kun tietää ettei siitä voi porata läpi. Mielestäni tälläiset muutokset tekevät pelistä liian staattisen, juuri sellaisen, mitä on yritetty poistaa cod4:stä. Perkit tuovat yllätyksellisyyttä peliin ja vaativat tiimejä mukautumaan jokaiseen rundiin / puoliskoon / mappiin enemmän. Pelin täydellinen hallinta vaatii myös enemmän treeniä kuin spottinadejen ja camppipaikkojen opettelua.
Kovasti tuntuu siltä, että eräät yksilöt (ja heidän edustamat joukkueensa), eivät halua nähdä vaivaa uuden opetteluun vaan ovat tyytyväisiä siihen, että ovat pelanneet huipulla edellisissä versioissa ja että siellä pitää pysyä yhä, keinoja kaihtamatta.
Uudet pelaajat
Call of Duty -skene saisi olla tyytyväinen; olemme saaneet paljon uusia pelaajia Counter-Strikestä, QuakeWarsista, Battlefieldistä ja niin edelleen. Uudet pelaajat pelaavat peliä, koska Call of Duty 4 ei ole samanlainen kuin osat 1/2. Kun muutamme pelin samanlaiseksi, pääsemme eroon uusista pelaajistakin. Tuleekohan tämä edes mieleen tälle "eliittijoukolle", joka koittaa muuttaa peliään haluamakseen. En väitä, että kaikki porukassa olisivat tälläisiä, mutta luulen että useimmilla on todellisuudentaju kadonnut asioista.
Tulevaisuus
En millään usko, että tämä cure menee tälläisenään läpi, se sisältää hyviä asioita, mutta paljon huonojakin. Curen vaikutukset, läpi mennessään, ovat niin suuret, että se voi tuhota skenen tai jakaa sen kahteen. Curen tiimin ajatuksissa ole ollut järjestää mitään äänestyksiä omianisuuksista joita halutaan nähdä peleissä tai joita pitäisi rajoittaa. Mielestäni jo tämä asia yksin riittää tuhoamaan Curen tulevaisuuden.
Suomea ryhmässä edustaa Antti 'Sec' Sinisalo, joka on viimepäivinä tehnyt oman ehdotuksensa peleissä käytettäväksi conffiksi. Tämä config tehtäisiin skeneä kuuntelemalla, eikä vain muutaman tyypin päähänpistojen mukaan. Kirjoitin tämän myllyn jokuaika sitten, jolloin Curesta oli paljon juttua. Luettuani Secin ajaman ehdotuksen läpi, en epäile hetkeäkään, etteikö Cure olisi kuollut ja kuopattu. Tätä kirjoittaessa, secin ehdotus ei ole vielä virallinen, joten liitän linkin sivustolle myöhemmin.
edit: lisätty linkki Secin vastavetoon.
Lisätietoa Curesta:
http://www.gotfrag.com/cod/story/40131/
#cure-cod4 @ quakenet.org
Lisätietoa MCE:stä:
http://mce.callofduty.se/
MAINOS
MAINOS
<<12>>
Team: SF
19.11.2007 08:20
#21
Mitä tulee tähän propagandaan yms. niin kirjoitin tämän jutun ennen kuin tiesin Secin ja muiden vetäytymisestä Curesta. Juttu vain sattuu olemaan samanhenkinen, lähinnä siksi, että koko Cure on järjetön yhtälö.
Jos joku haluaa palata cod1/2 maailmaan pelattavuudeltaan tässä pelissä, niin hyvä juttu hänelle. Pääasia että keskustelua syntyy.
Team: Deter|
19.11.2007 09:06
#22
Tätä mieltä "MINÄ" olen.
Typot editoitu pois... toivottavasti...
19.11.2007 13:55
#23
lainaten jotain irkin henkilöö:
"Vitun hyvä peli mut kaikki pitäs muuttaa et sitä pystyy pelaa" - sarkasmia ^^. Yhdyn.
19.11.2007 14:07
#24
Team: frouzen
19.11.2007 14:10
#25
Mun nyt pitää vielä mainita, että kirjoitin artikkelin omien mielipiteiden pohjalta, enkä niinkään arvaillut mitään. Jos olen jossain väärässä niin ok, mutta arvailemaan en kamalasti lähde.
Mitä tulee tähän propagandaan yms. niin kirjoitin tämän jutun ennen kuin tiesin Secin ja muiden vetäytymisestä Curesta. Juttu vain sattuu olemaan samanhenkinen, lähinnä siksi, että koko Cure on järjetön yhtälö.
Jos joku haluaa palata cod1/2 maailmaan pelattavuudeltaan tässä pelissä, niin hyvä juttu hänelle. Pääasia että keskustelua syntyy.
Ymmärrän kyllä, että omilla mielipitellä on sijansa näissä jutuissa, mutta tällaiselle julkiselle sivustolle voisi kirjoittaa vähän objektiivisemmin. Sitä vaan kun nuo nuoremmat polvet imaisevat tällaisen jutun ilman minkäänlaista kritiikkiä.
Sec:
Jotain rajaa noissa kommenteissasi, vaikka sitä kiroillaan ja ON_TÄLLAISIA_KAIKKIA_SIISTEJÄ_JUTTUJA niin enemmän kommenttisi näytti 14-vuotiaan vinkunalta kuin täysi-ikäisen kirjoittamalta.
Sen verran huomauttaisin myös, että tarkoitin tämän Pikkupomon kirjoituksen muistuttavan propagandaa (joka kyllä täyttää aika hyvin tuon propagandan määritelmäsi), en tarkoittanut sillä MCE:tä.
Mutta tosiaan, jos seuraavan viestin saisit näyttämään siltä, kuin sen olisi kirjoittanut täysi-ikäinen niin voisit vastata, että miten tämä n. 60:n hengen joukko valitaan?
Ja onko tämä loppujen lopuksi niin paljon erilaisempi kuin CURE? Onhan teillä enemmän porukkaa asiasta äänestämässä, mutta 60 on silti hyvin pieni osa koko pelaajakirjosta.
Toivottavasti myös julkaisette äänestystulokset, että ihmiset pääsevät näkemään, ettette ole menneet muokkaamaan tuloksia turhan paljoa.
Team: cod.fi
19.11.2007 15:20
#26
Ymmärrän kyllä, että omilla mielipitellä on sijansa näissä jutuissa, mutta tällaiselle julkiselle sivustolle voisi kirjoittaa vähän objektiivisemmin. Sitä vaan kun nuo nuoremmat polvet imaisevat tällaisen jutun ilman minkäänlaista kritiikkiä.
cod.fi ei ole koskaan sanonut olevansa mikään neutraali sivusto, siltä osin mitään neutraaleja kirjoituksia on turha odottaa nyt tai tulevaisuudessa.
19.11.2007 18:10
#27
Ja tosta MCE:stä ja siitä 60 ihmisen sakista niin siinä kyllä pitäs olla jo aika suuri kirjo eri asioita haluavista jannuista. Kunhan nekin on vaan mahollisimman monista eri tiimeistä eikä pelkästään top100 tiimeistä jne. vaan myös niistä jotka on kansallisissa skeneissä muuten aktiivisia ja esim. pelailevat mixejä joissa he kuulevat myös muita hyvin. Eikä ainakaan niin, että esim. yhdestä tiimistä on joku 4 tahi jopa 5 pelaajaa tuossa, veikkaisin että ne äänestäisivät samojen asioiden puolesta.. lopputulos ei oo sitten loppujen lopuks yhtään sen parempi.
19.11.2007 19:46
#28
Sen verran vielä, että oon tossa aiemmin jonkun kanssa samaa mieltä siitä, että miks tämä sinäänsä maukkaan oloinen nykyajan sotapeli piti saada "call of duty" nimen alle, joka kuitenkin on mielestäni alunperin toiseen maailmansotaan sidottu..
No anyway GL vaa kaikille pelureille, jotka tätä alkaa pelaa, itellä taitaa jäädä väliin xD
19.11.2007 23:48
#29
Ja tietenkin toiset taas haluavat jotain uutta, kuten juuri näitä perksejä, joka sinällään tuokin erilaisuutta edellisiin CoD-sarjoihin verrattuna.
Mutta oma mielipiteeni aikaisempia CoD-sarjalaisia pelanneena on jotain siitä väliltä, olen tyytyväinen ku PAM poistaisi fogit, turhan sälän ja sitte rajoittaisi perkkejä mahdollisimman vähään, kuitenkaan kaikkia poistamatta. :-)
Team: SF
20.11.2007 18:39
#30
<<12>>