Monia varmasti sivulla kävijöitämme kiinnostaa varmasti enemmän multiplayer-ominaisuus tulevassa Call of Duty-sarjan jatkajassa. Esittelyssä moninpelimaailman ominaisuuksia.
Pelityyppeihin paluun tekee Capture the Flag, joka on kovasti odotettu vanhempien pelaajien toimesta. Mukana on myös kulkuneuvoilla höystetty pelimuoto.
Monien mielestä peleissä ei tulisi olla elementtejä, joita pelaajat eivät voi hallita. CoD4:sta tuttuja tämän kategorian teoksia ovat mm. helikopteri sekä airstrike. Valitettavasti nämä tulevat nyt myös uusimpaan peliin.
Kolme tappoa putkeen: Saat käyttöösi lentokoneen, joka paljastaa kartassa vihollisen sijainnin. Sama kuin UAV CoD4:ssa.
Viisi tappoa putkeen: Mahdollistaa ilmaiskun tilauksen valitsemallesi alueelle pelikentällä.
Seitsemän tappoa putkeen: Mielenkiintoiselta vaikuttava ominaisuus. Seitsemän tapon jälkeen saat itsellesi taistelukoiria, jotka käyvät niin piilossa olevien vihollisten kuin aukiolla ilman suojaa juoksentelevien kimppuun.
Aseeseen kiinnitettäviä lisävarusteita:
- Kiikaritähtäimet
- Asetuet, joilla rekyyli pienentyy (snipuille sekä konekivääreille).
- Suurempi lipas
- Vaimennin, joka vähentää laukauksesti kuuluvia ääniä sekä suuliekkiä.
- Tuplaputkipumppari. Voit sahata pumppuhaulikon piiput poikki tehdäksesi aseesta erittäin tehokkaan lähitaisteluun.
- Sirpaleliivi. Kestät enemmän damagea, mutta liikkuminen hidastuu.
- Pistin.
Tilanne on varsin mielenkiintoinen uuden pelin tulon suhteetn. CoD, CoD:UO sekä CoD2 pelaajat pääsääntöisesti odottavat kovasti jo uuden osan ilmestymistä, kun taas aktiivisen yhteisön saaneen CoD4:n kannattajat harmittelevat pelien normaalia lyhyempää väliaikaa.
Pelityyppeihin paluun tekee Capture the Flag, joka on kovasti odotettu vanhempien pelaajien toimesta. Mukana on myös kulkuneuvoilla höystetty pelimuoto.
Monien mielestä peleissä ei tulisi olla elementtejä, joita pelaajat eivät voi hallita. CoD4:sta tuttuja tämän kategorian teoksia ovat mm. helikopteri sekä airstrike. Valitettavasti nämä tulevat nyt myös uusimpaan peliin.
Kolme tappoa putkeen: Saat käyttöösi lentokoneen, joka paljastaa kartassa vihollisen sijainnin. Sama kuin UAV CoD4:ssa.
Viisi tappoa putkeen: Mahdollistaa ilmaiskun tilauksen valitsemallesi alueelle pelikentällä.
Seitsemän tappoa putkeen: Mielenkiintoiselta vaikuttava ominaisuus. Seitsemän tapon jälkeen saat itsellesi taistelukoiria, jotka käyvät niin piilossa olevien vihollisten kuin aukiolla ilman suojaa juoksentelevien kimppuun.
Aseeseen kiinnitettäviä lisävarusteita:
- Kiikaritähtäimet
- Asetuet, joilla rekyyli pienentyy (snipuille sekä konekivääreille).
- Suurempi lipas
- Vaimennin, joka vähentää laukauksesti kuuluvia ääniä sekä suuliekkiä.
- Tuplaputkipumppari. Voit sahata pumppuhaulikon piiput poikki tehdäksesi aseesta erittäin tehokkaan lähitaisteluun.
- Sirpaleliivi. Kestät enemmän damagea, mutta liikkuminen hidastuu.
- Pistin.
Tilanne on varsin mielenkiintoinen uuden pelin tulon suhteetn. CoD, CoD:UO sekä CoD2 pelaajat pääsääntöisesti odottavat kovasti jo uuden osan ilmestymistä, kun taas aktiivisen yhteisön saaneen CoD4:n kannattajat harmittelevat pelien normaalia lyhyempää väliaikaa.
MAINOS
MAINOS
<<123>>
10.09.2008 06:34
#21
#16 Itse en nyt ole mitenkään asehistoroitsija, mutta kyseessä varmaan vähän erilaiset systeemit kuin nykyaseissa. Oisikohan tuo suuliekin poisto kuitenkin ollut se tärkeämpi asia. Joku muu voi valaista asiaa. UO:ssa taisi olla steni vaikkarilla..
Team: F ~
10.09.2008 07:41
#22
...
Taitaa se olla nykyään niin, että pelaajille parempi grafiikka on automaattisesti parempi peli. Noin yleisesti ottaen.
[/avautuminen]
Niinhän se on niille ketkä sitä pelaa vaan publalla eikä matseissa. Koska matseissa sen käsittää sitte paremmin että siinä pelissä saatta olla jotain vikaa :D Onneks aina löytyy yleensä joku innostunut pelinpelastaja joka tekee jonkun modin :)
10.09.2008 13:43
#23
...
Taitaa se olla nykyään niin, että pelaajille parempi grafiikka on automaattisesti parempi peli. Noin yleisesti ottaen.
[/avautuminen]
Niinhän se on niille ketkä sitä pelaa vaan publalla eikä matseissa. Koska matseissa sen käsittää sitte paremmin että siinä pelissä saatta olla jotain vikaa :D Onneks aina löytyy yleensä joku innostunut pelinpelastaja joka tekee jonkun modin :)
Hah... jos yhtään ymmärtää peleistä tai pelaamisesta näkee ne viat jo publalla. Melkeimpä ne näkyvät vielä selvemmin siellä, koska pelaajia on enemmän jolloin pelintoimivuus karttojen sekä muun pelattavuuden kannalta tulee esiin. Ei varmaan matseissa tule huomattua sitä, kuinka "kill streak palkinto"-systeemi saa pelaajat kämppimään... ehkä se CoD5 vielä joku modaa pelattavaan kuntoon, toivottavasti näin. Sitä kumminkin tulee laitettua serveri siihenkin luulen ma.
Ja tuosta toimivuudesta. Hyvä peli toimii pelattavasti sellaisenaan pelaajamäärästä riippumatta. Pelimuoto ja kartta tietysti vaikuttavat asiaan, mutta vakiokartoissa pitäisi olla sellaisia joissa 3vs3 tai 30vs30 toimii pelattavasti. Nelosessa kun alkaa hiemankin isommalla porukalla spawnit heittää, respitään vihollisten viereen tai respi ei vaihdu vaikka vihut istuu toisen spawnissa tai vaihtoehtoisesti vihut respii kahteen päähän kenttää ja ite respit siihen väliin... En muista tälläistä aikaisemmista osista.
UO:ssa taisi olla steni vaikkarilla..
Sten:stä oli silenced versio, mutta tämäkin taisi löytyä lähinnä modeissa/custom kartoista. Itse muistaisin, että kenttäeditorista löytyi silenced sten, mutta aloitteassa sitä ei voinut valita.
Team: F ~
10.09.2008 17:43
#24
10.09.2008 18:42
#25
10.09.2008 18:42
#26
Aivan sama, mutta cod2:ssa mun mielestä TDM:ssä kusee spawnit aika vitun pahasti. Nelosessa ei mitään vikaa, välillä jossain kartoissa vaan tulee sillain ikävästi että jäätte tiimin kanssa johonki mapin kulmaan "jumiin" ja spawnaatte vaan sinne, mutta sit ku joku onnistuu juoksee sieltä pois niin se spawniki vaihtuu siinä samalla.
No jaa... meikäläisen pelikerrat kakosessa voidaan laskea kahden käden sormilla, mutta se mitä siitä olen kuullut (ainakin vakio karttojen ongelma) niin yhtä: Respaa-heitä kranu vihun respiin-kuole-toista touhua kuulemma on.
En tiedä onko läpikatsomieni lasian aiheuttamaa, mutta itse en muista, että vCoD/UO:ssa edes 40 pelaajalla olisi jääty loukkuun johonkin mapin kulmaan edes Harbor:ssa. Olkoonkin, että tiimissä on ollut useampia mg:n ulkoiluttajia, mutta kyllä sieltä aina pois on päästy. Nelosessa kun jää respiin jumiin jo vajaalla 30 pelaajallakin. Mikä lie syy, ehkä niitä tappoja saa liian helposti, kun ei ole juuri väliä mihin osut... varvas tai kaula, eipä merkitystä.
Ei tossa spawnimisessa itessään oo pahempia ongelmia (yleensä) ollu, vaan syy löytyy hieman muualta. Mapit on tehty pieniä/pienehköjä pelaajamääriä ajatellen joten tottakai isolla pelaajamäärällä ongemia spawnimisen kanssa alkaa esiintyä. Tässä onkin yks iso ongelma nelosessa. Pelisysteemi (perksit ym.) on tehty puplamättöä ajatellen, mutta mapit lähinnä pienemmän porukan s&d:tä (/ylipäätänsä pienempää pelaajamäärää) ajatellen.
Nyt osuit pitkälti oikeaan, mutta toisaalta moni nelosen kartta ei ole sen pienempi/isompi kuin Carentan tai Neuville, mutta silti Nelosessa jää useammin jumiin respiin. Ehkä siinä CoD5 on viihdoin riittävän isoja karttoja ja custom-kartat on tuettu kunnolla (Saatavilla ranked servereille jne.)
Mutta noh... ei tässä auta CoD5 suhteen muutakuin toivoa (parasta ei enään voi) ja pelätä sitä (todennäköistä) pahinta. Tietysti, paljon asiassa saattaa pelastaa se, että tuota Ranked-serveriä ei ole sidottu säädöiltään samallalailla kuin nelosessa. Juuri mitään et voi säätää, pelaajat sitten vinkuu kun on martya, tuubia jne. "miksei saa käyttää, vaikka se on saatavilla" No yh.. kun ei poiskaan saa, ellei serveristä tee unrankedia, joka kyllä kelpais vallan hyvin, mutta peruspelaajalle ei passaa niin millään, kun taidot ja VP häviää sen kultaisen AK:n myötä. Mitä helevetin väliä sillä on onko se AK kultanen vai ei, ihan saman verran siinä on tehoa...
10.09.2008 18:59
#27
Team: F ~
10.09.2008 20:09
#28
On se hauska juttu kun muutamat täällä jo haukkuvat pelin puoliksi pystyyn vaikka itse peliä ei ole vielä edes ilmestynyt.
On se hauska juttu että jos osaa lukee niin tajuu kuin paska tästä on tulossa.
10.09.2008 20:31
#29
10.09.2008 22:03
#30
Team: LN |
10.09.2008 22:05
#31
10.09.2008 22:22
#32
Saisko noille tiedoille lähteen? Ite en ainakaan onnistunu mulkosilmillä mistään löytämään virallista tietoa tollasista.
callofduty.com sielt barracks/callofduty:worldatwar/cod:wwPC
sielt pitäis löytyy kaikkee kivaa tietoa
11.09.2008 00:06
#33
Jeps.. tuolta voi lukea esim. cod4:n ensimmäisistä uutistta..kuinka surkea se peli tulee olemaan jne jne.. mutta kas kummaa. Puolet sitä pelaa.
Nii'i... pelataan ja itketään samalla. Kyllä sitä välillä tulee hiaman "hohhoijaa"-fiilis kun katsoo minkälaista se meno on serverillä. Ja täytyy sen verran itsekkin myöntää, että nelosta tulee pelattua vaikka en siitä juuri perusta, mutta täytyy valvojan ominaisuudessa käydä serverillä vähän vahtimassa. Onhan se toisaalta hauskaa aiheuttaa vähän huutelua, kun männee serverille erinimellä ilman tageja, mutta siihen se huvi jääkin.
Onhan se periaatteessa ennen aikaista haukkua peliä pystyyn tässä vaiheessa, mutta toisaalta kun tietää mitä on ollut ja mikä on ottanut aivoon, voi 98% varmuudella sanoa ettei samat ominaisuudet toimi vastaisuudessakaan, jollei tosiaankin tehdä korjauksia ja kunnolla. Tähän asiaan en kuitenkaan jaksa uskoa, sitä vaan heitetään "Hauskoja ja Hyviä" ideoita pöytään ja tuikataan tulille sen enempää miettimättä toimivatko ne lopulta keskenään tai pelaajamäärästä etc. riippumatta. Ei siinä ole mitään vikaa jos pelissä on mahdollista pelaajan muokata omanlaisensa hahmo, olkoonkin fps-peli. Sitä kun ei kuitenkaan ole pakko tehdä, joten mitäpä sillä olisi väliä, JOS ne asiat vain toimisivat järkevästi/kunnolla... mutta kun ei tunnu toimivan.
Se ei toisaalta auta avautua asioista pitkin foorumeita, mutta eivät ne tekijät tunnu muutenkaan pelaajia kuuntelevan. Osa syy on pelaajissa itsessään, kun ostavat pelin vaikka se olisi millaista kuraa. Jos peli ei yllättäen myisikään, saattaisi kehittäjilläkin kello soida notta jotain on tehty väärin. Ei tekijöitä kiinnosta/he eivät tiedosta sitä, että pelissä on jotain vikaa, kun pelaajayhteisöt joutuvat muokkaamaan ns. valmista peliä, jotta siitä saadaan pelattava ja miksi kiinnostaisi, kun se myy hyvin.
11.09.2008 13:56
#34
11.09.2008 18:33
#35
11.09.2008 21:22
#36
Minun mielestäni verkkopelit eivät saa olla pelkkää mättöä, vaan joitain tuollaisia ominaisuuksia kaivataan.
Jos joku ei tykkää, älkää ostako peliä.
Team: F ~
12.09.2008 15:31
#37
Minun mielestäni perkeistä ja näistä UAV, Suihkari & Helikopteri streak palkitsimisissa ei ole mitään pahaa. Puhumattakaan uudesta tulevasta moninpelistä.
Minun mielestäni verkkopelit eivät saa olla pelkkää mättöä, vaan joitain tuollaisia ominaisuuksia kaivataan.
Jos joku ei tykkää, älkää ostako peliä.
Eli sä oot sellanen että kun pelataan publaa niin istutaan jossain kulmassa että saatais vaan helikopteri...
12.09.2008 16:08
#38
Minun mielestäni perkeistä ja näistä UAV, Suihkari & Helikopteri streak palkitsimisissa ei ole mitään pahaa. Puhumattakaan uudesta tulevasta moninpelistä.
Minun mielestäni verkkopelit eivät saa olla pelkkää mättöä, vaan joitain tuollaisia ominaisuuksia kaivataan.
E: Olen karhunmaan kanssa samaa mieltä. Kyllä ne UAVit jne. tuo lisää pirteyttä peliin. Tosin tuo koirahomma ei kuullosta kovinkaan "hienolta" jutulta.
Jos joku ei tykkää, älkää ostako peliä.
Eli sä oot sellanen että kun pelataan publaa niin istutaan jossain kulmassa että saatais vaan helikopteri...
Ja sä taas oot sellanen joka luulee, että kaikki camppii helikopterin takia?
12.09.2008 17:03
#39
Team: F ~
12.09.2008 18:09
#40
Minun mielestäni perkeistä ja näistä UAV, Suihkari & Helikopteri streak palkitsimisissa ei ole mitään pahaa. Puhumattakaan uudesta tulevasta moninpelistä.
Minun mielestäni verkkopelit eivät saa olla pelkkää mättöä, vaan joitain tuollaisia ominaisuuksia kaivataan.
E: Olen karhunmaan kanssa samaa mieltä. Kyllä ne UAVit jne. tuo lisää pirteyttä peliin. Tosin tuo koirahomma ei kuullosta kovinkaan "hienolta" jutulta.
Jos joku ei tykkää, älkää ostako peliä.
Eli sä oot sellanen että kun pelataan publaa niin istutaan jossain kulmassa että saatais vaan helikopteri...
Ja sä taas oot sellanen joka luulee, että kaikki camppii helikopterin takia?
Joo itseasiassa olen. Niinku joku täällä viisasti sano niin noi pilaa tän pelin ku joka vitun kulmassa istuu joku nobo joka hunttaa helikopterii.
<<123>>