Tiistai 6. joulukuuta on monella tavalla merkittävä päivä. Suomen itsenäistymisestä tulee kuluneeksi 94 vuotta, mammat pääsevät arvostelemaan juhlaväen pukuja ja Battlefield 3 päivittyy.
Battlefield 3:n osalta järjestetty ohjelma alkaa aamulla kello 10.00, kun palvelimia ryhdytään ajamaan alas päivittämisen vuoksi. Muutaman tunnin kestävä tauko saattaa aiheuttaa katkoksia moninpelissä.
Tiistai-aamuna alkaa myös uuden päivityksen jakaminen sekä pelaajille että palvelimille. Kahden gigan kokoinen paketti sisältää jo Back to Karkand -lisäosan sekä ohesta löytyvän pitkän muutoslistan mukaiset korjaukset. Toistaiseksi ladattavat lisäosat jaetaan näin päivitysten mukana, tulevaisuudessa DICE:n tavoite on tarjota ne erikseen.
R3-päivitys tuo lukuisia tasapainotuksia ja korjauksia. Tactical light ei ole enää niin kirkas, eikä IRNV:llä tunnista vihollisia enää kartan toisesta päästä asti. Valikkoon on lisätty Network Interpolation -asetus, jonka avulla voi hakea omalle Internet-yhteydelleen parhaan tasapainon pienemmän latenssin saavuttamiseksi. Mitä muuta? Lue koko muutosloki alta.
Back to Karkand on pelattavissa PlayStation 3:lla jo tiistaina ja muilla alustoilla viikkoa myöhemmin 13. joulukuuta. Lisäosa maksaa 1200 MS-pistettä tai 15 euroa.
Muutosloki
Battlefield 3:n osalta järjestetty ohjelma alkaa aamulla kello 10.00, kun palvelimia ryhdytään ajamaan alas päivittämisen vuoksi. Muutaman tunnin kestävä tauko saattaa aiheuttaa katkoksia moninpelissä.
Tiistai-aamuna alkaa myös uuden päivityksen jakaminen sekä pelaajille että palvelimille. Kahden gigan kokoinen paketti sisältää jo Back to Karkand -lisäosan sekä ohesta löytyvän pitkän muutoslistan mukaiset korjaukset. Toistaiseksi ladattavat lisäosat jaetaan näin päivitysten mukana, tulevaisuudessa DICE:n tavoite on tarjota ne erikseen.
R3-päivitys tuo lukuisia tasapainotuksia ja korjauksia. Tactical light ei ole enää niin kirkas, eikä IRNV:llä tunnista vihollisia enää kartan toisesta päästä asti. Valikkoon on lisätty Network Interpolation -asetus, jonka avulla voi hakea omalle Internet-yhteydelleen parhaan tasapainon pienemmän latenssin saavuttamiseksi. Mitä muuta? Lue koko muutosloki alta.
Back to Karkand on pelattavissa PlayStation 3:lla jo tiistaina ja muilla alustoilla viikkoa myöhemmin 13. joulukuuta. Lisäosa maksaa 1200 MS-pistettä tai 15 euroa.
Muutosloki
Bugfixes
- Fixed a problem with spawn timer now showing blue border on startup and lost spawn point
- Fixed a problem where player who joined queuing on End of round got spawn screen stuck on screen, but unable to do anything with it untill next round loaded
- Fixed a problem where camera would change to 3rd person on killcam when killcam was turned off in server settings
- Fixed stat references on several dogtags
- Fixed for surveillance ribbon not counting TUGS
- Fixed a missing combat area lines on the minimap for Grand Bazaar conquest small
- Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
- Fixed a problem where placing C4 with the russians soldier was playing US faction VO
- Fixed a problem where TV guided missiles could be shot into its own helicopter and destroy it
- Fixed a problem when attempting to fire lock on weapons without a target
- Tweaked the chat, it should now be a bit easier to read
- Fixed several vehicles that did not properly shoot rockets and guns towards their predictive sights
- Fixed the G17 Supressed Laser not working properly
- Added alternate HUD colors to help colorblinds
- Added a network interpolation setting. This allows users with good bandwidth reduce latency, but might increase some stuttering. The user can find what works best for his connection by tweaking the slider.
- Increased the Spawn protection radius on TDM
- Fixed a problem with smoke on land vehicles, Missiles should now miss more often
- Fixed a problem where users could end up with IRNV scope in any vehicle
- Fixed a problem where player dies if vaulting over a ledge and into water while sprinting
- Fixed several crashes and increased general stability
- Fixed a problem where the user was unable to revive two players that have the bodies one over the other
- Fixed so you can assign an axis and use as a digital input. This makes it possible for the player (on pc) to assign one of the sticks on a gameped to be used for throttle/brake.
- Fixed a problem with the Kill camera acting up when suiciding from parachute
- Fixed air radar was showing to much. now lasertagged, heatsignature above threshold, enemy missiles and capture points are only visible on air radar
- Fixed a problem where the game would enter a technical hang if the user pressed pause menu and tilde at the same time
- Fixed a problem where you could get green flashes on screen
You can now reassign cycle weapons
- Fixed so the weapon zooms automatically after bipod deploy is gone when using zoom toggle
- Fixed a problem where the parachute would stay stuck in air if the owner was killed
Balance Tweaks
- Fixed several weapons so they are properly suppressed and hide the player on the minimap when fired.
- Tweaked Tactical Light so it is not as blinding over longer ranges.
- Tweaked the IRNV scope so it is limited to usage only at close range.
- Reduced heat masking effectiveness of Spec Ops Camo.
- Fixed a bug where Ammo spec would give additional 40mm grenades instead of Frag spec.
- Increased the number of additional 40mm grenades from Frag spec.
- Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines. (We want to make a different fix in the future, it’s in JIRA).
- Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots.
- Fixed several weapon descriptions, calibers, and fire rates. The weapons themselves have not changed.
- Fixed so the M9 and MP443 pistol can be equipped by the opposing faction when it is unlocked at 100 kills.
- Fixed Laser Guided Missiles missing their targets if the target is moving too fast.
- Reduced the effectiveness of Stealth on Air Vehicles.
- Reduced the effectiveness of Beam Scanning for Jets.
- Reduced the damage done to Armored Vehicles and Infantry from AA guns.
- Increased the damage RPGs and Tank shells do to AA vehicles.
- Slightly decreased the accuracy for all weapons on fully automatic, burst fire is now preferable at mid to long range.
- Increased the effective accuracy of long bursts for LMGs when using a bipod.
- Slightly increased the range of the 44magnum bullets.
- Increased the close range damage of 4.6x30mm and 5.7x28mm bullets.
- Increased the reload time of the Mortar from 3.5sec to 4.8sec and increased the time it takes before a shell hits the ground.
- Reduced the aimed accuracy bonus given by a Suppressor for the MP7, P90, PP2000, PP-19, and UMP45.
- Increased the range and FOV for designating targets with the SOFLAM and vehicle Laser Designators.
- Decreased the effectiveness of 12g FRAG ammo when equipped on semi-automatic and automatic shotguns.
- Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.
- Decreased the power of Miniguns against Jets and Helicopters.
- Increased the power of Stingers against Jets.
- Flares reload times for Jets and Helicopter Gunners have been increased.
- Tweaked the AN94 so its burst fire better conveys the real world advantage offered by this weapon.
- Added Single Shot to the AN94 as an available fire mode.
- Slightly increased the recoil on the M416 and removed the Burst Fire mode (this weapon incorrectly had burst fire, which was not authentic).
- Tweaked the spawns for TDM on Kharg Island, Grand Bazaar, Caspian Border, Seine Crossing, Operation Firestorm, Damavand Peak and Noshahar Canals
- Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
- Tweaked the Gas station Capture area on Conquest on Caspian Border
- Tweaked the max vehicle height on Noshahar Canals
Min player requirements
Also, it will once again be possible to reduce the number of players required to start a round to 1 both in ranked and unranked mode. We changed it back after getting a lot of negative feedback from both individuals and the RSP companies.
Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts.
- Fixed a problem with spawn timer now showing blue border on startup and lost spawn point
- Fixed a problem where player who joined queuing on End of round got spawn screen stuck on screen, but unable to do anything with it untill next round loaded
- Fixed a problem where camera would change to 3rd person on killcam when killcam was turned off in server settings
- Fixed stat references on several dogtags
- Fixed for surveillance ribbon not counting TUGS
- Fixed a missing combat area lines on the minimap for Grand Bazaar conquest small
- Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
- Fixed a problem where placing C4 with the russians soldier was playing US faction VO
- Fixed a problem where TV guided missiles could be shot into its own helicopter and destroy it
- Fixed a problem when attempting to fire lock on weapons without a target
- Tweaked the chat, it should now be a bit easier to read
- Fixed several vehicles that did not properly shoot rockets and guns towards their predictive sights
- Fixed the G17 Supressed Laser not working properly
- Added alternate HUD colors to help colorblinds
- Added a network interpolation setting. This allows users with good bandwidth reduce latency, but might increase some stuttering. The user can find what works best for his connection by tweaking the slider.
- Increased the Spawn protection radius on TDM
- Fixed a problem with smoke on land vehicles, Missiles should now miss more often
- Fixed a problem where users could end up with IRNV scope in any vehicle
- Fixed a problem where player dies if vaulting over a ledge and into water while sprinting
- Fixed several crashes and increased general stability
- Fixed a problem where the user was unable to revive two players that have the bodies one over the other
- Fixed so you can assign an axis and use as a digital input. This makes it possible for the player (on pc) to assign one of the sticks on a gameped to be used for throttle/brake.
- Fixed a problem with the Kill camera acting up when suiciding from parachute
- Fixed air radar was showing to much. now lasertagged, heatsignature above threshold, enemy missiles and capture points are only visible on air radar
- Fixed a problem where the game would enter a technical hang if the user pressed pause menu and tilde at the same time
- Fixed a problem where you could get green flashes on screen
You can now reassign cycle weapons
- Fixed so the weapon zooms automatically after bipod deploy is gone when using zoom toggle
- Fixed a problem where the parachute would stay stuck in air if the owner was killed
Balance Tweaks
- Fixed several weapons so they are properly suppressed and hide the player on the minimap when fired.
- Tweaked Tactical Light so it is not as blinding over longer ranges.
- Tweaked the IRNV scope so it is limited to usage only at close range.
- Reduced heat masking effectiveness of Spec Ops Camo.
- Fixed a bug where Ammo spec would give additional 40mm grenades instead of Frag spec.
- Increased the number of additional 40mm grenades from Frag spec.
- Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines. (We want to make a different fix in the future, it’s in JIRA).
- Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots.
- Fixed several weapon descriptions, calibers, and fire rates. The weapons themselves have not changed.
- Fixed so the M9 and MP443 pistol can be equipped by the opposing faction when it is unlocked at 100 kills.
- Fixed Laser Guided Missiles missing their targets if the target is moving too fast.
- Reduced the effectiveness of Stealth on Air Vehicles.
- Reduced the effectiveness of Beam Scanning for Jets.
- Reduced the damage done to Armored Vehicles and Infantry from AA guns.
- Increased the damage RPGs and Tank shells do to AA vehicles.
- Slightly decreased the accuracy for all weapons on fully automatic, burst fire is now preferable at mid to long range.
- Increased the effective accuracy of long bursts for LMGs when using a bipod.
- Slightly increased the range of the 44magnum bullets.
- Increased the close range damage of 4.6x30mm and 5.7x28mm bullets.
- Increased the reload time of the Mortar from 3.5sec to 4.8sec and increased the time it takes before a shell hits the ground.
- Reduced the aimed accuracy bonus given by a Suppressor for the MP7, P90, PP2000, PP-19, and UMP45.
- Increased the range and FOV for designating targets with the SOFLAM and vehicle Laser Designators.
- Decreased the effectiveness of 12g FRAG ammo when equipped on semi-automatic and automatic shotguns.
- Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.
- Decreased the power of Miniguns against Jets and Helicopters.
- Increased the power of Stingers against Jets.
- Flares reload times for Jets and Helicopter Gunners have been increased.
- Tweaked the AN94 so its burst fire better conveys the real world advantage offered by this weapon.
- Added Single Shot to the AN94 as an available fire mode.
- Slightly increased the recoil on the M416 and removed the Burst Fire mode (this weapon incorrectly had burst fire, which was not authentic).
- Tweaked the spawns for TDM on Kharg Island, Grand Bazaar, Caspian Border, Seine Crossing, Operation Firestorm, Damavand Peak and Noshahar Canals
- Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
- Tweaked the Gas station Capture area on Conquest on Caspian Border
- Tweaked the max vehicle height on Noshahar Canals
Min player requirements
Also, it will once again be possible to reduce the number of players required to start a round to 1 both in ranked and unranked mode. We changed it back after getting a lot of negative feedback from both individuals and the RSP companies.
Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts.
MAINOS
MAINOS
<<123>>
03.12.2011 20:37
#21
Supportilla ne tankit kuolee kaikista helpoiten, koska c4. Miks muuten reconilla ei oo c4?
Miksi reconilla olisi edes c4? Koko classi edes kuulu eturintamalle.
Miks engillä on joku carbiini ku ei niitä kukaan käytä? Helvetin hyödyllisiä ois c4:t reconilla. Aina ku vois tankin pistää paskaks c4:lla niin enköhän oo recon, jolla ei enää tässä bäfässä oo seenelosia. c4:t pitäs pystyy valihtee joka classille.
Team: [013]
03.12.2011 21:10
#22
ja eikös taskulampun tehoja pitänyt laskea jo viimepäivityksessä
mut parempi nyt kuin ei koskaan,toivotaan ettei bf2 klassikko karttoja ole pilattu
03.12.2011 22:25
#23
Supportilla ne tankit kuolee kaikista helpoiten, koska c4. Miks muuten reconilla ei oo c4?
Miksi reconilla olisi edes c4? Koko classi edes kuulu eturintamalle.
Miks engillä on joku carbiini ku ei niitä kukaan käytä? Helvetin hyödyllisiä ois c4:t reconilla. Aina ku vois tankin pistää paskaks c4:lla niin enköhän oo recon, jolla ei enää tässä bäfässä oo seenelosia. c4:t pitäs pystyy valihtee joka classille.
Samaa mieltä. Ei viiti pelaa Assault/Recon ollenkaan CQ:ssa ku ei voi tehdä tankeille mitään. Eipä se kyllä ole sinänsä ongelma, Assault/Recon onnistuu iteltä paremmin Rushissa tai SQDM tai TDM :)
04.12.2011 15:38
#24
Singoilla nyt ei muutenkaa tapa edes headshotilla, niin iha turha niille on mitään tehä.
Ööh?
Oletkohan pelanut oikeaa peliä?
Singolla saa erittäin helposti inffitappoja. Riittää että osuu johonkin lähelle (vihun takana olevalle seinälle esim), niin voi saada helposti multikillejäkin.
Operation Metro -kartassa suurin osa pelaa engineerillä juuri tämän takia.
Vaan sitten ku sun pitää saaha 1 tappo rpg:llä, että saat servicemitalin niin arvaappa kuoleeko kukaan ku ammut niitä sillä? No ei vittu millään kuole. Iha jonninjoutava koko engineeri. sigi ja gekko on sellasia mitkä pitäs saaha assaultille. Supportilla ne tankit kuolee kaikista helpoiten, koska c4. Miks muuten reconilla ei oo c4?
Kyse on nyt vaan siitä, ettet osaa käyttää SMAWia/RPG:tä.
04.12.2011 17:07
#25
Silloin olisi aivan sama mitä classia käyttää eikä rooleilla olisi enää mitään väliä.
Kenelläkään ei olisi medipac / defibilatoria kun on valinnut c4, sniput ei spottisi / lasettaisi ketään kun c4 jne..
04.12.2011 17:12
#26
Mikä järki siinä olisi, että jokainen classi voisi tuhota ajoneuvoja?
Silloin olisi aivan sama mitä classia käyttää eikä rooleilla olisi enää mitään väliä.
Kenelläkään ei olisi medipac / defibilatoria kun on valinnut c4, sniput ei spottisi / lasettaisi ketään kun c4 jne..
Se järki siinäkin piilee että ihmiset eivät liiku squadeissa. Joten monitoimi-classi sitä varten. Toivottavasti kuitenkaan ei.
04.12.2011 19:40
#27
04.12.2011 19:46
#28
Mä taas kaipaisin reconille claymoremiinoja niinku aikasemmis tais olla.
Ja snipu-kämppi lisääntyy 100%
04.12.2011 20:18
#29
Mä taas kaipaisin reconille claymoremiinoja niinku aikasemmis tais olla.
Ja snipu-kämppi lisääntyy 100%
Totta.!! :D Mäkin inhoon sitä et mappi on täys snipui.Mut olishan se kiva jos olis ne miinat ni vois olla rauhassa ainakin vähän aikaa.Itte en henkkoht tykkää kämppii koko matsii vaikka reconil pelaisinki.
04.12.2011 21:10
#30
Aika tyylikkään ympäripyöreesti sanottu, toivon todella että patchi korjaa oikeasti kaatumiset, sillä tällä hetkellä en ihan oikeasti voi pelata koko peliä, koska se kaatuu poikkeuksetta 30 sekunnin serverissä olon jälkeen. Viimeisin patchi siis johti tähän, peli toimi sitä ennen "ihan hyvin" (toisin sanoen peli toimi, mutta lagasi hieman ja kaiken karvaisia bugeja ja kaatumisia vilisi joka paikassa.)
04.12.2011 21:10
#31
Mikä järki siinä olisi, että jokainen classi voisi tuhota ajoneuvoja?
Silloin olisi aivan sama mitä classia käyttää eikä rooleilla olisi enää mitään väliä.
Kenelläkään ei olisi medipac / defibilatoria kun on valinnut c4, sniput ei spottisi / lasettaisi ketään kun c4 jne..
Spottaaminen on suhteellisen tuntematon käsite ainakin oman kokemuksen perusteella. Monta kertaa kiroo ku kopterilla tai jetillä lentää ja ei mitää hajua missä se vihollisen jeti tai kopteri menee ku kukaa ei vaivaudu kattomaan sitä ja painamaan Q:ta. Ite aina ku pystyy niin spottaan jetin tai helikopterin sekä tankit ja anti-airit.
04.12.2011 21:35
#32
- Fixed several crashes and increased general stability
Aika tyylikkään ympäripyöreesti sanottu, toivon todella että patchi korjaa oikeasti kaatumiset, sillä tällä hetkellä en ihan oikeasti voi pelata koko peliä, koska se kaatuu poikkeuksetta 30 sekunnin serverissä olon jälkeen. Viimeisin patchi siis johti tähän, peli toimi sitä ennen "ihan hyvin" (toisin sanoen peli toimi, mutta lagasi hieman ja kaiken karvaisia bugeja ja kaatumisia vilisi joka paikassa.)
Ootko ottanu yhteyttä EA tukeen? Kokeile, sain itekki ratkottua mysteerisen "connection to server lost" ja "Connection ea server" lost viestit pois. Yllättäen tohon ratkaisuna oli rekisterivirhe viime päivityksen aikana. Helvetin outoa.
04.12.2011 22:17
#33
- Fixed several crashes and increased general stability
Aika tyylikkään ympäripyöreesti sanottu, toivon todella että patchi korjaa oikeasti kaatumiset, sillä tällä hetkellä en ihan oikeasti voi pelata koko peliä, koska se kaatuu poikkeuksetta 30 sekunnin serverissä olon jälkeen. Viimeisin patchi siis johti tähän, peli toimi sitä ennen "ihan hyvin" (toisin sanoen peli toimi, mutta lagasi hieman ja kaiken karvaisia bugeja ja kaatumisia vilisi joka paikassa.)
Ootko ottanu yhteyttä EA tukeen? Kokeile, sain itekki ratkottua mysteerisen "connection to server lost" ja "Connection ea server" lost viestit pois. Yllättäen tohon ratkaisuna oli rekisterivirhe viime päivityksen aikana. Helvetin outoa.
Asia selvä, voisihan sitä yrittää.. katellaan nyt ensin jos se seuraava patchi korjais sen vian, mutta jos ei, niin ei kai mulla muutakaan mahdollisuutta ole.. :)
04.12.2011 23:20
#34
Vähän tyhmä kysymys mutta tarkoittaa armored vehicles vain land vehiclejä, kun niillä saa niitä Armored Vehicle Ribbon vai mitä olikaan? Vähän turhan paljon kyllä AA tekee damagea myös air vehicleihin ja muutamassa paikassa vihujen mounted AA Gun on ihan tyhmässä paikkaa ku se näkee koko mappiin siinä (mm. Canals ja Kharg Island). Caspian Border ja Operation Firestorm on ainoot missä ne on lähes järkevästi.
Team: sL|
05.12.2011 00:41
#35
- Fixed several crashes and increased general stability
Aika tyylikkään ympäripyöreesti sanottu, toivon todella että patchi korjaa oikeasti kaatumiset, sillä tällä hetkellä en ihan oikeasti voi pelata koko peliä, koska se kaatuu poikkeuksetta 30 sekunnin serverissä olon jälkeen. Viimeisin patchi siis johti tähän, peli toimi sitä ennen "ihan hyvin" (toisin sanoen peli toimi, mutta lagasi hieman ja kaiken karvaisia bugeja ja kaatumisia vilisi joka paikassa.)
Kaverilla tuli samantyyppinen vika edellisessä päivityksessä joka korjaantu loppujen lopuksi sillä että aukaisi portteja modeemin palomuurista tjsp. Löysi vian ku käytti vanhaa modeemia paikallaan ja sillä toimi peli mutta tällä soneran kotitv-paketin modeemilla ei sitten pelaaminen onnistunutkaan.
05.12.2011 02:33
#36
05.12.2011 11:33
#37
Spottaaminen on suhteellisen tuntematon käsite ainakin oman kokemuksen perusteella. Monta kertaa kiroo ku kopterilla tai jetillä lentää ja ei mitää hajua missä se vihollisen jeti tai kopteri menee ku kukaa ei vaivaudu kattomaan sitä ja painamaan Q:ta. Ite aina ku pystyy niin spottaan jetin tai helikopterin sekä tankit ja anti-airit.
Oon kyllä täysin samaa mieltä!! Ei siinä mee kun sekunti kun näkee vihun ajoneuvon ja painaa sitä Q NAPPIA!!!!!
05.12.2011 13:24
#38
Spottaaminen on suhteellisen tuntematon käsite ainakin oman kokemuksen perusteella. Monta kertaa kiroo ku kopterilla tai jetillä lentää ja ei mitää hajua missä se vihollisen jeti tai kopteri menee ku kukaa ei vaivaudu kattomaan sitä ja painamaan Q:ta. Ite aina ku pystyy niin spottaan jetin tai helikopterin sekä tankit ja anti-airit.
Oon kyllä täysin samaa mieltä!! Ei siinä mee kun sekunti kun näkee vihun ajoneuvon ja painaa sitä Q NAPPIA!!!!!
Minä olen tainnut tehdä tuota vähän liikaakin, koska skyrimissä välillä refleksinä painan Q:ta kun tulee vihuja vastaan. :D
05.12.2011 14:01
#39
Minä olen tainnut tehdä tuota vähän liikaakin, koska skyrimissä välillä refleksinä painan Q:ta kun tulee vihuja vastaan. :D
Itse pelasin ensin Skyrimiä, sit bäfässä juoksin loottaamaan vihun ruumista... :D
Koitin kans juosta ALTista ja kyykkiä painamalla jotain väärää nappia. Niin ja aina juostessa yritin rullata kolmanteen persoonaan.
05.12.2011 14:58
#40
<<123>>